žáka dobře znal a měl ke každému žákovi individuální přístup. Nováček, Mužík, Kopřivová, Oslabení podpůrně pohybového systému patří k nejčastějším oslabením. Jedná se o vadné držení těla, funkční poruchy svalového systému svalovou dysbalanci, změny v klenbě Kačerov nožní aj. Tato oslabení vyžadují taková cvičení, která jsou s omezením působení hmotnosti těla, pokud možno bez doskoků na tvrdou podložku a bez statických silových cvičení přetahy. Není vhodné ani dlouhé setrvání ve statické poloze dlouhé sezení a stání a dlouhá jednotvárná chůze. Nováček, Mužík, Kopřivová, Současné průzkumy dokazují, že přibývá dětí s vadným držením těla a svalovou Budějovická dysbalancí, příčiny těchto problémů spočívají zejména v sedavém zaměstnání dětí, ve velkém psychickém zatížení a v nedostatku pohybové aktivity. To se projevuje ve zkracování svalů zejména posturálních a v oslabení svalů zejména fyzických. Svaly posturální, cvičení s dětmi Michli které zajišťují hlavně statické polohy těla stoj, sed, držení hlavy, se pod vlivem nedostatečné kompenzace zkracují a je nutné je cvičení pro děti Michle uvolňovat a protahovat. Do této skupiny svalů patří vzpřimovač šíje, kývače hlavy, horní část svalu trapézového, zdvihač lopatky, svaly prsní, v oblasti bederní páteře, ohýbače kyčlí, přitahovače stehen, ohýbače kolen aj. Svaly fyzické plní hlavně pohybovou funkci. Při nedostatečném pohybu ochabují a proto je potřeba tyto svaly zpevňovat a posilovat. Patří sem ohýbače hlavy a krku, svaly deltové,
dolní fixátory lopatek, svaly v oblasti mezilopatkové, břišní, hýžďové a tři hlavy čtyřhlavého svalu stehenního. Jednou z možností cvičilo dětem Michli jak působit na správné držení těla a udržení svalové rovnováhy u dětí mladšího školního věku, je zařazení kompenzačních cvičení do hodiny tělesné výchovy, tělovýchovných chvilek a rekreačních přestávek. Jedná se hlavně o cvičení uvolňovací, protahovací a Eden posilovací. Nováček, Mužík, Kopřivová, Pro dosažení lepšího účinku cvičení a pro celkové tělesné, duševní uvolnění jsou vhodná Michlí cvičit dítěte dechová cvičení. Nováček, Mužík, Kopřivová, Vytvořený metodický materiál se rovněž zabývá touto tematikou a obsahuje několik Spořilov cvičení, úkolů na zmírnění, či úplné odstranění těchto problémů dětí mladšího školního věku. Oslabení vnitřních orgánů nebývá tak časté, ale o to závažnější. Spadají sem alergická onemocnění horních cest dýchacích, oslabení srdce, poruchy zažívacího systému aj. Obecně nevhodná jsou cvičení s vysokým fyzickým zatížením, naopak vhodné jsou pomalé a postupné zatěžování organismu a pravidelná strava. Nováček, Mužík, Kopřivová, Relativně časté jsou oslabení smyslových orgánů. U dítěte s vadou zraku, sluchu nejsou vhodná cvičení na prostorovou orientaci, cviky s rychlou změnou těla aj. Do neuropsychických zatížení patří epilepsie a lehká mozková michelská pražská klasické masáže