školního věku se vyznačuje celkovým motorickým zklidněním. Pohyby dítěte jsou úsporné, efektivní ve srovnání s dítětem v mateřské Praha 12 škole. Dítě má stále radost z pohybu, ale už je v jeho silách ho ovládat a usměrnit. Začíná zvládat drobné a přesné pohyby, které Lahovičky jsou nejvíce patrné v psaní a v kresbě. Šimíčková Čížková a kol., Zvláště při psychickém napětí je pohyb vhodným uvolněním, které dokáže dítě vrátit do duševní pohody a rovnováhy, proto by měl být součástí každodenního časového režimu školáka. V tomto věku začíná mít dítě zájem o různé druhy sportu, ve kterém by mělo být podporováno jako školou, tak ze strany rodičů a měly by proto cvičí dítě Točnou mít děti zajištěné vhodné podmínky. Motorické výkony nezávisí pouze na vnitřních dispozicích, ale i na vnějších podmínkách, které je mohou rozvíjet, podporovat nebo naopak utlumovat. Podle studií se ukázalo, že tělesná síla a obratnost hrají důležitou roli v postavení dítěte ve skupině svých vrstevníků. Šimíčková Čížková a kol., První strukturální změna přeměna způsobuje dočasnou disharmonii v oblasti tělesné a duševní, proto je vhodné, aby byla dokončena před vstupem do školy. Hlavními znaky bývají střídání aktivity a stavů ochablosti, únavy a dočasně klesá odolnost dítěte vůči infekcím, dítě působí celkově labilně. Dále u dítěte dochází k zaoblování cvičení pro děti Točná tvaru obličeje, dítě se vytahuje, hrudník se zřetelně oddělí od břicha, prodlužují se končetiny, dochází k osifikaci ruky, upevnění
zádového svalstva a začíná tzv. druhá dentice neboli druhý věk organismu. Šimíčková Čížková a kol., Adaptační potíže Z hlediska obecného lze pohybovou činnost charakterizovat jako aktivní chování nějakého systému, v antropomotorice jde o vědomou intencionální Praha 16 pohybovou činnost člověka. Měkota, Pohybová aktivita může být definována jako suma činností, které realizuje kosterní svalový systém, dále jsou podmíněny energetickým výdejem a součinností všech fyziologických funkcí. Měkota, Pohybová aktivita je charakteristická tím, Hrnčíře že je podložena inteligencí, je podložena eticky a esteticky pouze člověk dokáže pohybem vyjádřit radost, údiv, hrůzu a jiné city, dále je flexibilní a adaptibilní anatomie člověka umožňuje různé varianty pohybů a člověk je schopen zvyšovat a zdokonalovat hybnost a i výkonnosti prostřednictvím plánovitým cvičením a tréninkem. Měkota, S pohybem jsou spjaty všechny funkce lidského těla. V minulosti bylo