změny, které jim umožní zvládnout učivo. Vágnerová, Období středního školního věku lokalizuje mezi a rok dítěte, čili až třída. Dítě tohoto období charakterizuje jako realistu, obrací se na skutečnost a je ovlivněn reálnými podněty. Dále dítě charakterizuje jako optimistu, který má sklon vidět vše pozitivním způsobem. Vágnerová, V tomto období je většina dětí na školu plně adaptováno a osvojilo cvičilo dětem Krč si základní normy svého chování a osobní standart v prospěchu. Vágnerová, Dále se u něj mění vztah k učiteli, už nejde o emocionální Budějovická vazbu, kterou dítě v tomto věku už nepotřebuje. Vágnerová, Starší školní věk navazuje na střední školní věk a trvá do ukončení základní školy, tedy do let. Toto období nazývá pubescence. Vágnerová, V tomto období dochází ke komplexní proměně všech složek osobnosti, nejnápadnější je tělesné dospívání, spojené s pohlavním dozráváním. Dochází ke změně způsobu myšlení, dospívající je schopen myslet abstraktně. Vágnerová, Další možnost jak charakterizovat mladší školní věk uvádí Langmeier, ten se dívá na celé toto Krči cvičením dětí období komplexně, nijak ho nedělí. Nazývá ho mladší školní období, jehož hranice jsou v rozmezí až let. Toto období charakterizuje jako období realismu, protože dítě tohoto věku chce pochopit věci a svět doopravdy. Dítě se zajímá o knihy, které jistým způsobem poučují o Kačerov lidech, zemí a věcech a dítě si tím tak rozšiřuje své znalosti. Langmeier, Adaptační potíže Vstup dítěte do školy je důležitým
mezníkem v životě dítěte, protože nastává pro něj období nejrůznějších změn. Prodlužuje se postava, zlepšuje se koordinace jemné motoriky, posiluje se koncentrace a rozvíjejí se další duševní procesy v oblasti orientace, prožívání i chování. Čačka, str. Dítě získává novou roli a stává se školákem a doba, kdy se tak stane je časově určena a jako společenský akt ritualizována. Roli školáka si dítě nevybírá, získá ji automaticky. Je limitována věkem a odpovídající vývojovou úrovní. Role žáka je u dětí chápána formou hry, Spořilov nemá u nich přesnější náplň. Vágnerová, Děti, které jsou neposedné, není lehké sedět klidně v lavici, dávat pozor a dělat to, co paní učitelka říká. Jako problém vidí Vágnerová také to, že některé děti mají problém s adaptací na roli učitele, kterou vnímají jako cizí osobu a nemá pro něj zprvu osobní význam, v adaptaci na spolužáky se dítě chová zpočátku neutrálně. Vágnerová, Podle cvičení pro děti Krč Vágnerové se nástupem do školy změní zásadně životní rytmus dítěte, jsou na něj kladeny větší nároky než doposud a větší důraz na jejich plnění. Role školáka zásadně ovlivní dětskou osobnost a zbytek dětství. Chápe vstup do školy také, jako přínos různých hlídat děti u Prahy 4 Krče