atd. Moc dobře vím, že opakování je matka moudrosti. Stále se opakující činnosti navozují důvěru a pocit bezpečí, něco, co děti znají cvičení pro děti Chodov již z prvních let života, co jim umožní znovu rozpoznat důvěrně známé. Proto jsem v hodinách nové aktivity, písně, básně několikrát zopakovala. U malých dětí je velmi důležité střídání činností, proto nebyl problém během hodiny třikrát zopakovat například novou báseň s pohybem. Děti nejenže opakování milují, ony je potřebují. A protože děti cvičení s využitím psychomotorických aktivit milují, je pro mne i rodiče ta největší odměna, vidět děti spokojené a s úsměvem na tváři. Pro ně je to hra, kterou si hrají až do konce, z Praha 11 našeho pohledu je to cíleně vedená hodina, kdy se snažíme rozvíjet osobnost dítěte pokud možno ve všech složkách jeho vývoje. Mohu si dovolit napsat, že naše cvičení má svá pravidla, rituály a hlavně nějaký smysl pro rozvoj osobnosti dětí předškolního věku. Cvičení prokázalo vhodnost zařazování psychomotorických aktivit. U dětí se velice osvědčily netradiční pomůcky, jako jsou lahve, kelímky, padák, deky, aj., které dělají hodiny pestrými a zajímavými nejen pro žáky, ale i pro rodiče samotné. Přála bych si, aby v dnešní době Litochleby přibývalo více a více kreativnějších pedagogů, kteří do svých hodin ať se jedná o hodinu vyučovací, či různé kroužky budou pravidelně aplikovat psychomotoriku. Přeji si též, aby podobných maminek, se kterými spolupracuji, bylo co nejvíce. Maminek, které věnují cvič dítětem Chodova
svůj čas dětem. Maminek, které jsou trpělivé, uvědomělé a dětem dopřejí prožívat nezapomenutelné chvíle. Tato diplomová práce je rozdělena do hlavních celků. První část se zabývá problematikou změn organismu, adaptačními potížemi a oslabení v souvislosti se vstupem dítěte do školy. Cílem této práce je vytvořit soubor pohybových her a činností pro žáky mladšího školního věku na základě přeložené hry z univerzity v Salzburku Mach mit Bewegung hlt fit Druhou část diplomové práce tvoří samotný sborník her a činností, který Chodovec vznikl přepracováním překladu již zmíněné pohybové hry a doplněním o vlastní vytvořené náměty, které vybízejí k případnému knižnímu zpracování. Téma práce se týká problematiky nedostatečné pohybové aktivity dětí na stupni ZŠ a jejím řešením formou Roztyly netradičních pohybových her a činností. Jedná se o soubor her, které je možné s dětmi praktikovat běžně v hodinách, o přestávkách, ve cvičením dětí Chodovem škole i mimo ni. Děti se vstupem do školy prochází řadou změn, které sebou přináší různé adaptační problémy, oslabení organismu a Chodov dětské cvičení útlum pohybu u dětí mladšího školního věku. Právě z toho to důvodu vidím jako velice důležité podporovat a rozvíjet pohybový vývoj,