rozvíjí. Od samotného raného dětství je dítě ovlivněno sociálními skupinami, ve kterých vyrůstá. V tomto věku roste význam Praha 12 sociálních požadavků školy a u dítěte se rozvíjí takové vlastnosti, dovednosti, které v tomto směru dítěti pomáhají. Jde o to, aby dítě pochopilo, co se od něho očekává a aby si osvojilo pravidla slušného chování. Vágnerová, Neexistuje jediná platná definice pojmu socializace, mně osobně je blízká definice od Řezáče, který chápe socializaci jako proces objevování lidské společnosti samotným cvičení pro děti Libuš jedincem a zaujetí adekvátní pozice v dělbě společenských úloh a činností. Socializaci můžeme chápat jako zařazování se, Roztyly včleňování se, či vrůstání do společnosti, což vyžaduje navazování, prohlubování a rozšiřování sociálních kontaktů dítěte. Řezáč, Hlavním smyslem socializace dítěte je jeho humanizace, tedy utvoření lidské individuality jako svébytné a autonomní součástí lidské společnosti. Řezáč, Prvním předpokladem socializačních děju je schopnost jedince přizpůsobit se sociálnímu prostředí. Adaptace cvičení pro děti Libuš dítěte k prostředí vyžaduje, aby dokázalo přijímat podněty z okolního prostředí a aby se dokázalo přizpůsobit podmínkám, které na něho působí. Je důležité, aby s přizpůsobováním se určitým podmínkám společnosti bylo vyváženo také aktivním zasahováním do společenského prostředí. Tento proces se nazývá adjukce a pokud jsou oba děje vyvážené, bude pak vztah dítěte k prostředí v přirozené
harmonii. Řezáč, Oslabení z hlediska sociálního Dítě při vstupu do školy musí přijmout novou sociální roli a to žáka. Každé dítě