dětství, které zahrnuje první rok života kojenec, přesněji nemluvně a dále druhý a třetí rok batole předškolní věk, přibližně od cvičili dítěti Prahu 3 tří do šesti mladší školní věk, kdy dítě navštěvuje první stupeň základní školy přibližně od šesti do deseti až jedenácti let Olšany střední a starší školní věk, popřípadě věk mládí zahrnuje prepubertu, pubertu u dívek kolem třinácti let, u chlapců přibližně o rok později a dále adolescenci od puberty přibližně do dvaceti let dospělost, která se dále člení na mladou dospělost přibližně od dvaceti do třiceti let, střední dospělost od třiceti do čtyřiceti pěti let a pozdní dospělost do šedesáti až šedesáti pěti let stáří od šedesáti až šedesáti pěti let Osobnost dítěte v období batolete Stručná charakteristika Ve druhém a třetím roce života již Želivského dítě není malé a na pomoc odkázané nemluvňátko. Na začátku druhého života roku života, získává dítě ve skutečnosti druhově specifické charakteristiky, které člověka odlišují od ostatních živočišných druhů chodí vzpřímeně a začíná mluvit. Právě tyto vlastnosti jsou v počátečním rychlém rozvoji, takže vzbuzují pobavenou pozornost okolí nikdy patrně není dítě tak roztomilé, ale současně ani tak vzdorovité a náročné na čas a trpělivost rodičů Langmeier, J., Krejčířová, D. Batole rok je stále silně ovládáno Praze 3 dětské cvičení city. Ke všem podnětům okolí přistupuje především egocentricky z pozic vlastních plně uvědomovaných přání. Významný posun nastává
zvláště v oblasti cílevědomých pohybů. Zkušenosti z činností a zážitků pak zvětšují nejen rozsah poznání, orientace, sebeuvědomování a prožívání, ale zkvalitní také počátky vědomého řízení a usměrňování aktivity. Ve vlastní činnosti již převládají nad funkčními hrami experimentací hry fikční námětové, které kromě své duševní hygienické funkce, tj. uvolnění tenze Pražačka abreakcí, umožňují dítěti i dramatickým přehráváním jisté poznání a osvojení mnohých, jinak obtížně uchopitelných jevů, zvláště v oblasti mezilidských vztahů. Děti s oblibou napodobují každé odhlížené chování dospělých kouří, perou, krájí chléb, Flora hádají se atd. Užívané předměty mají při tom funkci znaků, zvláště ikon a symbolů Čačka, O. Pohybové schopnosti batolete Chůze Chodí samostatně Utíká strnule, padá už zřídka Dobře běhá Umí chodit po špičkách po předvedení Stojí na jedné noze pokouší se o školka montessori nejblíže Prahy 3