lahvemi a víčky, psychomotorický padák, šátky, deky, třepetalky nastříhané barevné igelitové pytlíky atd. Závěr patřil relaxaci a Zborov zklidnění. Po závěrečné rituální písni libovolná lidová píseň jsme hodinu zhodnotili, děti dostaly prostor vyjádřit své pocity a Malešice cvičit dítěte dojmy. Pokud dítě nehovořilo, prostor měla maminka. V průběhu podzimu jsem se dozvěděla, že jedna dívenka byla v červnu roku cvičení pro děti Malešice hospitalizovaná s epileptickým záchvatem. Začal pro ni i její rodiče úplně jiný život, protože v konečné diagnóze se mimo jiné objevilo i mentální postižení. I pro mě to byla obrovská výzva a hodiny jsem se snažila přizpůsobit jejím možnostem. Proto se této dívence K. Skalka budeme věnovat podrobněji. Společné znaky ve skupině na počátku šetření skupinka o počtu dětí děti se zapojovaly do kolektivu spíše s obtížemi maminky se ostýchaly, spíše nekomunikovaly s okolím, jen se svými dětmi děti byly často ovlivňovány vnějšími i vnitřními faktory nálada, počasí, únava, nachlazení, neúspěch, chování a jednání matky děti byly na počátku výzkumu všechny zdravé tzn. žádné dítě se zdravotním postižením maminky i děti měly pozitivní vztah a kladný názor na cvičení pravidelná docházka Vstupní hodnocení dívky K. obecně věk roky a měsíce Dívka K. je jedináček a vyrůstá v úplné rodině. K. se chovala v prvních měsících bezprostředně, bez zábran, ráda se chodila mazlit ke komukoliv z maminek. Kontakt s ostatními dětmi příliš nevyhledávala. Zjevně narušena
hrubá i jemná motorika, celková neobratnost, pomalost. Špatně se učila novým věcem, vnímání povrchní a soustředění krátkodobé, komunikační schopnosti pod průměrem jejímu věku. Častá neochota spolupracovat, velmi často jevila známky únavy. Uplakanost, vzdorovitost. Maminka velice trpělivá, s citlivým přístupem a tolerancí. Použité metody Pro výzkumné šetření diplomové práce jsem si zvolila metodu kvalitativního výzkumu. Pozorování Pozorování je záměrné, zaměřené a cílevědomé sledování pedagogického procesu, jehož cílem je rozpoznat nejdůležitější znaky, vlastnosti a příčiny. Je to nejběžnější výzkumná technika, musíme si stanovit kritéria pozorování, malešická pražská soukromé školce