zkušeností, které má. V tomto směru je významný zevnějšek dítěte, jeho způsob komunikace, vzorce chování v různých situacích a s tím spojené návyky. Z velké části jde o kulturně podmíněné projevy Vágnerová s Role učitele O významu osobnosti učitele pro účinnost školní práce nelze pochybovat. Optimální je erudovaný odborník i pedagog, zralá a kultivovaná osobnost se smyslem pro humor, která dosahuje dobrých výsledků díky důkladné přípravě výuky, jasným a důsledně uplatňovaným kritériím výchovy a objektivnímu hodnocení. Učitel Želivského by se měl prezentovat jako citově akceptující zdroj jistoty. Měl by navázat na zkušenost dítěte s osobním významem autority rodičů Čačka V mikrosociálním systému školní třídy má učitel funkci stimulující. To znamená, že motivuje a aktivizuje žáka povzbuzováním a cvičení pro děti Želivského především promyšlenou volbou úloh a podmínek činnosti. Funkci informační, přenáší potřebné kognitivní obsahy. Regulující, kdy ovlivňuje formy vyučovacích situací. Regulující funkce znamená správnou volbu forem vyučování. Zásadní význam má funkce hodnotící. Olšany Učitel poskytuje adekvátní zpětnou vazbu žákovi. V hodnotící funkci se nejedná pouze o hodnocení ve smyslu klasifikace, ale o celkovou zpětnou vazbu žákova chování a jednání. Hodnocení podstatně ovlivňuje proces adjustace žáka na nové prostředí, v němž si ještě nevytvořil vlastní zpětnou vazbu. Hodnotící úloha učitele přispívá k zdokonalování žákova sebepoznání. Zpětná vazba, kterou dává cvičení pro děti Želivského
učitel žákovi je z hlediska sociálně psychologického klíčovou činností učitele. Je třeba mít na vědomí, že tuto zpětnou vazbu Želivského cvičili dítěti poskytuje učitel neustále, veškerými svými projevy a reakcemi. Zpětná vazba učitele k žákovi musí splňovat přísné požadavky. Musí být objektivní, to znamená že musí odrážet skutečnou úroveň posuzovaného znaku či hodnoceného chování. Dále musí být přiměřená, reakce učitele musí odpovídat výsledku činnosti žáka, nikoliv subjektivnímu naladění učitele. Musí být situačně zvážená, to je, že anglické školce Praha 3 Želivského