školních povinností. Dítě třídy by se mělo věnovat doma školní přípravě půl hodiny, maximálně hodinu. Mnohé děti na to ale cvičení pro děti Kunratice nestačí a rodiče protahují dobu přípravy, aby mělo jejich dítě ve škole dobré výsledky. Únava dítěte ovšem rychle stoupá, dítě má negativní postoj k učení, nedovede soustředit svoji pozornost a výkon je tak nulový. Tím rodiče navýší svůj tlak a situace se dostane do bludného kruhu. Langmeier, Zdaleka nejtěžší situace s nástupem do školy nastává u dítěte, které nechodilo do mateřské školy. Pro Kunraticemi cvičili dítěti takové dítě je velice obtížné obejít se na delší dobu bez rodičů, začlenit se do většího kolektivu stejně starých dětí a přijmout novou autoritu v podobě učitele. Langmeier, Jak vidíme, období mladšího školního věku je bohaté na události, se kterými se děti musí umět poprat. Těchto změn se stane za krátkou dobu velké množství a děti v tomto věku bývají často zmatené, rozčilené a unavené. Tyto změny v jejich chování se pak zhruba po roce zmírní a děti jsou přizpůsobivější a vyrovnanější. Čačka, Škola má z hlediska Roztyly duševního vývoje podněcovat rozvoj kultivované osobnosti osobě žáka pomocí výchovy a vzdělání. Děti se po nástupu do školy musí přizpůsobit náporu nových povinností, denního režimu a také se vyrovnat s novou společenskou situací. Pokud dítě vyrůstalo v harmonické rodině, ve které se pěstoval respekt k druhým lidem, věcem, spolupráce a odpovědnosti, mají děti vstup do školního procesu značně Opatov
ulehčen. Čačka, Oslabení z hlediska psychického Děti zažívají pod vlivem svého okolí řadu konfliktních situací, které mají vliv na Praha 11 jejich duševní rovnováhu. Do let je pro děti typické, že občas zalžou, chovají se nevhodně ke školnímu majetku, na otázky odpovídají Hrnčíře zlostně, zkusí jít za školu a dokonce si přisvojí drobné věci. Všechny tyto projevy často s rokem života vymizí samy. Čačka,