výuky, a sice hromadná, skupinová a individuální. Mareš, Křivohlavý, Já se podrobněji zaměřím na skupinovou výuku, protože ta se cvičením dětech Podolí promítá nejvíce v následující části této práce. Na začátku je třeba definovat samotný pojem skupina. Sociální skupinu tvoří lidé, kteří jsou navzájem v meziosobních vztazích, komunikují spolu a jejich vztahy jsou strukturované. I když existuje mnoho definic sociální cvičilo dětem Podolí skupiny, autoři se shodují na základních vlastnostech, kterými jsou interakce, strukturovanost mezilidských vztahů a vzájemná závislost. Řezáč, str. Každá skupina dětí má svoji atmosféru, která má velký podíl na chodu celé třídy. Potřeba dítěte podporující atmosféru skupiny má počátky v rodinném životě. Potřeba dítěte být danou skupinou přijímán a patřit do ní je velice silná třeba i na Kavčí Hory úkor toho, že dítě musí přijmout znaky skupiny, aby do ní mohl patřit. Fontana, Aby skupina dobře fungovala, je potřeba, aby děti respektovaly svobodu projevu, sami sebe navzájem a aby si důvěřovaly. Řezáč, Skupinové vyučování je vhodné využívat při řešení Dvorce problémových úkolů, pracovních úkolů, při opakování, procvičování a sportovních činností. Tato forma skýtá řadu nebezpečí a je třeba, aby se učitel na ni dostatečně připravil. Mareš, Křivohlavý, Je třeba žáky učit komunikaci a postupně je připravovat na práci v menších skupinách, ve dvojicích, aby dokázali společně komunikovat a naslouchat jeden druhému. Je třeba, aby dokázal sestavit skupiny,
dvojice tak, aby dokázaly vyřešit, splnit zadaný úkol. Musí hned na začátku stanovit pravidla hry, organizaci v průběhu činnosti, kritéria hodnocení a to vše důsledně splnit. Dále si musí promyslet činnosti, ne každá úloha se hodí do skupinového vyučování. Mareš, Pankrác Křivohlavý, Myslím si, že pokud se nad zmíněnými body učitel pozastaví, neměl by mít problém s prací ve skupině, či ve dvojicích. Tuto podkapitolu jsem nechala záměrně v této části práce, ve které se dívám na dítě z pohledu sociálního. Bezesporu se prolíná i ve Pražského povstání zbylých dvou částí, ale jako pilíř forem výuky vidím osobně právě komunikaci, bez které by se při jakékoliv typu práce s dětmi těžko Podolí cvičení s dětmi pracovalo. Proto jsem cítila potřebu se k této problematice vyjádřit právě v této kapitole. Dítě z hlediska motorického vývoje Charakteristika motorického vývoje Pro přijetí dítěte na stupeň ZŠ je potřeba, aby splňovalo určité podmínky školní zralosti. Jedná se o stupeň vývojových tělesných a duševních vlastností dítěte, které jsou nezbytné pro zvládnutí povinné školní docházky. podolský pražský plavat kojenec