pohyb umožněn pouze v některých školách. A to i přesto, že nová školská legislativa, a zejména osnovy TV, doporučují rozšířit pohybové činnosti i před vyučováním, o přestávkách i během vyučovacích hodin. Bumeltová, s. Školy a jejich vedení by měly podporovat a cvičí dítě Pražského povstání zajišťovat vhodné zájmové sportovní kroužky po vyučování ve spolupráci s učiteli a rodiči. Na podporu pohybových aktivit by se nemělo zapomínat ani ve školních družinách a školních klubech. Vše by mělo být důkladně promyšleno, aby si každé dítě mohlo vybrat z pestré škály PA a do těchto činností se s chutí zapojit. Základem pro pohybovou aktivitu a zvyšování tělesné zdatnosti je tělesná výchova. Ta by měla být jakýmsi základem pro rozvoj pohybových schopností, prvním seznámením s různými druhy sportu, důležitostí a významem pohybových aktivit a protipólem k několikahodinovému sezení v lavicích. V hodinách tělesné výchovy by si děti měly osvojit potřebu Pražského povstání zahřátí organismu, protažení všech svalových skupin, význam posilování, kompenzačních cvičení, sportovních her, soutěžení a fair play. Tělesná výchova může být obrovským stimulem pro pohybové aktivity v dalším životě. Pokud je hodina pestrá a zábavná, může mít cvičení pro děti Pražského povstání pro dítě velký vliv pro jeho mimoškolní aktivity. Předpokladem je fundovaný učitel, který chápe důležitost pohybových aktivit a sportu v Pankrác životě člověka. Důležitá je i příprava na vyučovací hodinu. Na začátku každé hodiny bývá zpravidla honička pro zahřátí organismu.
Tu můžeme každou vyučovací jednotku obměňovat tak, aby byla pro děti zajímavá a nová, přestože se pořád jedná jen o běh, lezení či klasické masáže Prahou 4 Pražského povstáním