Mareš, Křivohlavý, Je třeba seznámit s nástupem dětí do školy s pravidla komunikace ve třídě. Každá komunikace má svá pravidla, která Praha 12 vychází ze společnosti s těmi by měly být děti seznámeny od rodičů a jistá pravidla jsou striktně vymezena ve školním řádu. S těmi cvičení pro děti Písnice děti seznámí učitel a je na něm, jestli se jimi budou děti ve třídě řídit nebo nebudou. Mareš, Křivohlavý, Nonverbální komunikace v Hrnčíře sobě zahrnuje řeč těla, jako jsou výraz obličeje délka, četnost, sled pohledů a sdělování pohybem, který nás zajímá nejvíce. Pohyb souvisí s intenzitou a prožívání různých situací. Lze klasifikovat komunikaci pohybem podle toho, která část lidského těla byla zapojena. Mareš, Křivohlavý, Komunikace pohybem je pro děti mladšího školního věku velice důležitá ze dvou důvodů. Děti si uvědomí, že Písnicí cvičením dětech komunikovat jde i jinak, než slovy a učí se tomu. Na druhé straně se dá tento pohyb efektivně využít v hodinách vyučování a více pak rozvést o přestávkách nebo při tělovýchovných chvilkách. Na skloubení komunikace především nonverbální a činem a pohybu jsou zaměřeny vypracované karetní hry v druhé části diplomové práce. Z mého pohledu vidím komunikaci jako základní kámen v učitelské roli ve výuce na stupni základních škol. Je velice důležité, aby učitel rovnoměrně komunikoval se všemi žáky ve své třídě. Nesmí dojít k tomu, aby upřednostňoval některé žáky. Toho si totiž děti v tomto věku velice rychle všimnou a může u nich dojít k pocitu, že je učitel
nemá rád stejně jako ostatní, statnou se uzavřenějšími a nebudou se do školy těšit. Další věc, která by se mohla podepsat na žákově psychice, souvisí již se zmíněnou řečí těla během komunikace. Učitel má spravedlivě odměňovat své žáky úsměvem, třeba i