celoživotní návyk k pohybu. Práce s dětmi je velmi krásná, ale velmi náročná. Kdo to sám nezkusil, těžko pochopí. Má své zákonitosti, Bulovka jako každá lidská činnost, ale dvě jsou nejdůležitější vztah k dětem a vnitřní nadšení. Když chybí, padá smutek na děti i na Libni cvičením dětí snaživého pedagoga Slavíková, Příloha Ukázka cvičební jednotky JARO Celou hodinu je třeba motivovat, aby děti cvičily rády a s nadšením. Protože už je jaro všude kolem nás, popíši cvičební jednotku rodičů a dětí s prvky psychomotoriky právě na toto téma podtržené hry jsou popsány výše. ÚVODNÍ ČÁST Přivítání a pozdravení dětí, seznámení s tématem jaro a náplní hodiny. Zeptáme se dětí, jestli mají jaro rádi, co dělají, když je venku hezky apod. Rozverné počasí Rozkvetlá louka Auta na silnici PRŮPRAVNÁ ČÁST Lesní jezírko Zrcadlo, vyzkoušení různých cviků a poloh. V tomto případě ale noviny představíme jako tůňku, ve které vidíme svůj obraz jako v zrcadle. Had leze z díry, Medvědí tlapky Na jaře se po dlouhém zimním spánku probouzí spousta zvířátek. HLAVNÍ ČÁST Padák Květinka, Stan, Kolotoč, Lodičky. Vršky Mravenečci, různé obměny sbírání vršků, nakonec z nich postavíme kytičky. Stanoviště Vrtulník, Skok do cvičit dítěte Libní vody, Propast, Cirkus, Skluzavka, Domeček apod. Po stanovištích s nářadím se mohou rodiče a děti libovolně pohybovat. Tlama lva, Taneční bál, Jeskyně, Pytel brambor Pomůcky jsou umístěny po tělocvičně a během cvičení na nářadí si je děti mohou kdykoliv vyzkoušet. Vychovatelna
ZÁVĚREČNÁ ČÁST Čaroděj Zimní spánek Zakončení hodiny, rozloučení se skupinou, razítko jako odměna dětem. RESUMÉ Tato bakalářská práce je zaměřena na možnosti využití psychomotorických aktivit ve cvičení dětí s rodiči. V jednotlivých kapitolách popisuje nejprve cvičení pro děti Libeň osobnost dítěte předškolního věku, jeho motorický, psychický, sociální i fyziologický vývoj. Charakterizuje cvičení rodičů a dětí, Palmovka motivaci a důležitý vztah rodiče a dítěte. Také se zabývá psychomotorikou, jejím vývojem a pomůckami. Práce shrnuje základní teoretické poznatky z těchto oblasti a popisuje jejich pozitivní vliv na rozvoj dítěte předškolního věku. Stěžejní část obsahuje soukromých školkách Praha 9 Libeň