výrazně koreluje se socio ekonomickými podmínkami rodiny, a to v závislosti na ekologických podmínkách Sallis a Owen, Významný vliv mají mimo jiné úplnost či neúplnost rodiny, vzdělání rodičů a zaměstnání rodičů. Miklánková, s. Podpora pohybové aktivity ze strany rodičů je nezastupitelná. Pokud jsou však rodiče velmi pracovně vytíženi nebo dítě vychovává pouze jeden z rodičů, bude podpora k pohybovým aktivitám jejich dětí nižší. Představme si rodinu žijící v malé vesnici, kde oba rodiče pracují, mají nízký příjem, dítě nemá v místě bydliště možnost sportovního vyžití chybí zde škola, sportoviště, hřiště. Rodiče mají obavy pouštět své dítě jen tak samo si hrát ven a nemají prostředky na hrazení sportovních kroužků v nejbližším městě. Zde bude motivace dítěte k pohybovým aktivitám na velmi nízké úrovni. Může však také nastat situace, kdy rodič díky svým ambicím dítě nutí do sportu, který jemu samotnému nepřináší pocit uspokojení například otec chlapce nutí do fotbalu a on by se raději věnoval gymnastice. Tehdy dochází k Bulovka naprosté demotivaci k této sportovní aktivitě. Další významnou motivací pro pohybové aktivity by měla být v mladším školním věku cvičili dítěti Bulovku škola. Ve škole dítě totiž tráví denně a někdy i hodin. Je tedy naprosto nedílnou součástí jeho života. Za ten největší stimul Vychovatelna považuji celkovou atmosféru a přístup školy a jejího vedení ke sportu a pohybovým aktivitám. Pokud bude škola významně podporovat výuku cvičení pro děti Bulovka
tělesné výchovy, zabezpečí dostatek materiálního vybavení a prostoru k pohybovým aktivitám, bude motivovat učitele k dalšímu cvičení s dětmi Bulovky vzdělávání a zajistí různé sportovní kroužky pro děti všech věkových kategorií a pohlaví, bude velká šance pro odpovídající množství pohybové aktivity, které by mělo dítě v daném věku obsáhnout. V Austrálii bylo sledováno dětí ve věku let na školách. Zask a kol. prokázali vliv školy na objem řízených i spontánních pohybových aktivit těchto dětí. Zasazují se ovšem o to, aby byly provedeny další výzkumy zaměřující se na vliv vhodného prostředí kolem školy na zvýšení pohybové aktivity dětí. Miklánková, Zásadní vliv na dítě má také jeho učitel. Ty nejmenší děti své učitele naprosto nekriticky uznávají a co je jím řečeno, je vždy naprostá pravda, co Ládví dělá on, je vždy správně, proto především učitelé působící na I. stupni základních škol mohou svými postoji a dobrým přístupem ke sportu motivovat děti k dostatečnému objemu pohybových aktivit a výchově ke zdraví. Ve škole jsou některé děti v tělesné výchově Palmovka motivovány známkou, ovšem zde jde o motivaci vnější a ne vnitřní, ke které by měla pedagogická činnost směřovat. Ovšem někteří