manipulačních. Dále také uvědomění si těla, prostoru, kvality a vztahů pohybu, což je základem pro rozvoj tělesné zdatnosti. Anatomicko cvičení pro děti Nové Město fyziologické aspekty předškolního věku Podle Slavíkové má předškolní dítě vzhledem k dospělým jedincům v těle více vody a jinou termoregulaci, kdy ztrácí větší množství tepla odpařováním než pocením. Jeho potní žlázy nejsou tak výkonné jak je tomu u dospělých lidí, děti se ale naopak rychleji prochladí, protože mají menší množství podkožního tuku. Nervová soustava je tím rychleji a lépe rozvíjena, čím více má dítě vhodných a rozmanitých pohybů. Zlepšuje se dráždivost, rychlost vedení vzruchů a tím pádem je dítě schopno se učit čím dál většímu množství aktivit. Dynamický stereotyp je ale fixován, proto je velmi důležité dbát na správné provedení cviků. Srdečně cévní systém je labilnější, a tak reaguje intenzivněji na vnější i vnitřní změny, což může způsobit nevolnost, točení hlavy nebo mdloby. Dlouhé kosti jsou už od narození kostěné, mají pouze ve chrupavčitá místa, odkud kosti rostou. cvičí dítě Novém Městě Některé klouby jsou stále spíše chrupavčité, jedná se zejména o kyčle, u nichž hrozí dysplazie nebo jejich vykloubení. Zvýšený rozsah Národní třída v kloubech je částečně dán pružností vazů a zejména extrémní zátěží kolem třetího a čtvrtého roku dítěte, čehož využívají Muzeum odvětví jako gymnastika či balet a hypermobilitu udržují i nadále. V hodinách, které mají za cíl všestranný a přiměřený rozvoj
dítěte, bychom se tomu měli vyvarovat. Je tedy důležité do hodin nezařazovat silové a vytrvalostní prvky, doskoky z výšky, hluboké záklony, rozštěpy, nárazy kolen nebo lezení po kolenou na tvrdé podložce, kotouly vzad, zvedání těžkých břemen nebo visy a podpory Borová et al., Děti své možnosti ale podvědomě znají, a proto se nemusíme obávat třeba visícího dítěte na kruhách či žebřinách, až mu to bude nepříjemné, pustí se. Je tedy nutné používat vhodné cviky, které budou přizpůsobeny vývoji dítěte. V předškolním věku potřebují zejména dostatek prostoru pro pohybovou činnost, která je v tomto období klíčová. Podle Slavíkové je dětí hyperaktivních, I.P.Pavlova dětí má potřebu pohybu v rovnováze a dětí je hypoaktivních otylost, nemoc. Zralost nervového systému, funkce vnitřních orgánů, osifikace novoměstská pražská hlídáš dítětem