je nejlépe využít společný čas v přírodě. Jindy je možné tyto činnosti přesunout do zábavných a sportovních center a bazénů. Pro tyto dny je velice vhodné doporučení, aby děti u televize, počítače nebo jinou nečinností netrávily více jak dvě hodiny. Další významnou část volného času o víkendu však tráví ve společnosti kamarádů či sourozenců. Rodiče by je vhodným usměrňováním měli Můstek navést na aktivity, které mohou provozovat venku fotbal, hra na schovávanou, honičky, vybíjená, šipkovaná apod. Je však přirozené, že v cvičení pro děti Můstek zimě, pokud ovšem není sníh na sáňkování a nemrzne bruslení, stráví děti pohybovou aktivitou méně času než na jaře či v létě. Při dobrých klimatických podmínkách venku pohybem stráví i hodin denně. Model víkendového dne obsahuje v součtu minut pohybových aktivit. Tato tři jednoduchá schémata by měla být modelem pro děti, ale i rodiče a učitele, kteří se chtějí podílet na zdraví svých dětí. Ve školním dnu s hodinou i bez hodiny tělesné výchovy by celkový objem pohybových aktivit měl být přibližně tři hodiny. Během víkendového cvičení s dětmi Můstku dne by čas strávený pohybem měl být vyšší, tedy asi čtyři hodiny. Přesto doporučujeme, aby každé dítě alespoň jednou týdně navštěvovalo sportovní kroužek či oddíl. Naučí se zde novým pohybovým dovednostem, sociálním návykům, vytvoří nové sociální vazby, Národní třída ale udělá také něco pro své zdraví. Především pro městské děti je organizovaná forma pohybových aktivit velice významná. Rodiče mají
v poslední době velké obavy o své děti a chtějí je především chránit. Ve větších městech většinou v blízkosti svého domu nemají možnost sportovního vyžití chybějí parky, hřiště, zahrady apod., proto je vhodné využít nabídky sportovních kroužků, kde je zajištěn nejen dostatek pohybu, ale také ochrana před možnými riziky. Na vesnicích a v menších městech se děti mohou volně pohybovat na zahradách a u svých domovů, a tím dosáhnout optimálních hodnot objemu a intenzity pohybových aktivit. Závěr Cílem diplomové práce bylo vytvořit Staroměstská ucelený přehled o pohybové aktivitě dětí mladšího školního věku a jejího nezastupitelného vlivu na zdraví každého jedince. V úvodní