zvládnutí zvukové stránky jazyka. Je to proces, který je do značné míry závislý na individuálních schopnostech dítěte a na jeho Vltavská výchovném prostředí. Nejdříve a nejsnadněji ovládají malé děti samohlásky, které představují čisté tóny. Ze souhlásek si nejdříve osvojí souhlásky P, B, M. Dále to jsou hlásky T, D, N. poměrně brzy se většina dětí naučí vyslovovat souhlásky F a V. obtížnější cvičení pro děti Holešovice bývá artikulace souhlásek K a G, které mohou být nahrazovány jednoduššími souhláskami T a D. nejdéle trvá vývoj sykavek, hlásek C, Č, cvičení s dětmi Holešovic L, R, Ř. Hláska Ř bývá zpravidla poslední. Pokud dítě ještě na počátku posledního předškolního roku nevyslovuje správně všechny hlásky, je rozhodně čas na zahájení systematické logopedické péče. Úskalí dětské řeči Opožděný vývoj řeči opožděný vývoj řeči bývá jedním z nejčastějších důvodů psychologického vyšetření dětí ve věku batolecím a předškolním, neboť je důležité odhalit, co je příčinou. Málokdy má opožděný vývoj příčinu tak jednoznačnou, že ji můžeme snadno rozpoznat a odstranit, daleko častěji se různé příčiny či okolnosti kombinují a prolínají. Když dítě huhňá při huhňavosti jde o patologicky změněnou nosovost u hlásek, kterým říkáme nosovky M, N, G. Slovíčka drhnou asi třetina dětí má větší či menší obtíže s plynulostí řeči. Tyto Florenc problémy se mohou projevit kolem třetího roku věku, kdy se řeč velmi rychle rozvíjí, nebo v období větších změn v životních
zvyklostech. Událost nebo situace, které by jindy proběhly bez povšimnutí, mohou v rizikových obdobích způsobit přetížení nervové soustavy a vyvolat neurózu řeči, koktavost. Nejčastější formou koktavosti v dětském věku je tzv. vývojová koktavost. Dětské poruchy Letná výslovnosti laické šišlání nebo šlape si na jazyk zahrnují několik druhů špatné či nesprávné výslovnosti. Do pěti let má dítě nárok na nepřesnou výslovnost. Poruše výslovnosti se obecně říká patlavost dyslálie. Porucha výslovnosti může být i důsledkem i jiné kadeřnice v Praze 1 Holešovicích