vybíjenou, různé školky s míčem, švihadlem či gumou, hry na prolézačkách apod., ale pod přímým dohledem pedagoga, který jejich činnost Vltavská může korigovat a zasahovat do ní. Školní kluby jsou převážně určené dětem stupně, ale jejich činnost je z hlediska obsahu podobná Florenc školním družinám. Kroužky, pokud jsou organizovány školou, mívají organizačně ustálený režim. Děti vede erudovaný učitel či rodič a cvičení pro děti Vltavská setkávání probíhá pravidelně. Mezi další významná zařízení, která umožňují organizované pohybové aktivity pro děti, patří střediska pro volný čas dětí a mládeže. Jedná se především o domy dětí a mládeže, které umožňují pravidelné aktivity ve formě kroužku nebo zajišťují pro děti letní prázdninové tábory, výlety, exkurze nebo příměstské prázdninové tábory v době podzimních, dětské cvičení Vltavské jarních či letních prázdnin. Pořádají také různé kurzy nebo soutěže. Pávková a kol. s. definuje různé formy zájmových útvarů takto Kroužek je menší zájmový útvar, jehož činnost směřuje zpravidla na vnitřní obohacení členů, zaměřuje se na vnitřní život útvaru např. rybářský kroužek, modelářský kroužek, čtenářský kroužek. Jako soubor označujeme zájmový útvar, jehož činnost směřuje zpravidla k veřejné produkci výsledků činnosti pěvecký, hudební, taneční, divadelní apod Zpravidla má závaznější strukturu a mívá více členů než kroužek. Klub je zájmový útvar s volnější organizační strukturou a s možností převažující receptivní činností
členů filmový klub. Výjimečně se užívá označení oddíl, zpravidla u tělovýchovných nebo turistických útvarů. Pojem označuje, že útvar je součástí většího organizačního celku a ve struktuře DDM má charakter kroužku. Kurz je útvar s vymezenou délkou trvání Křižíkova zpravidla kratší než jeden rok a jeho činnost směřuje k osvojení určitého množství vědomostí či dovedností kurz výpočetní techniky,