které by splňovaly alespoň hodinu střední a vyšší intenzity pohybových aktivit, kterou budeme označovat jako vyšší námahu viz. kap. První schéma doporučuje skladbu pohybových aktivit ve školním dnu s hodinou tělesné výchovy, druhé schéma je určeno pro školní den bez cvičili dítěti Náměstí Republiky tělesné výchovy a třetí se zabývá víkendovým dnem. Na pomezí organizovaných a neorganizovaných pohybových aktivit stojí činnosti ve cvičení pro děti Náměstí Republiky školní družině. Pohybové aktivity ve školní družině jsou významným činitelem v celkovém denním objemu pohybových aktivit dítěte. Poněvadž převážná část dětí mladšího školního věku navštěvuje školní družiny celkem asi do deseti let věku dítěte asi uvedeme model pohybových aktivit také včetně činností ve školní družině. Jedná se především o rekreační činnosti, které svou formou patří do neorganizovaných činností. U chlapců je snazší motivace k pohybovým aktivitám díky jejich malé náročnosti na vybavení. Postačí jim Náměstí Republiky pouze prostor, fotbalový míč a bezpečně dosáhnou denní doporučení objemu i intenzity pohybových aktivit. Zkušený vychovatel by měl, vhodným vybavením a motivací, dosáhnout u dívek stejných hodnot objemu i intenzity pohybových aktivit jako u chlapců. Pokud je v jeho možnostech zajistit, např. velkou trampolínu, koloběžky, míče, lana, gumy a další, je pravděpodobné, že žádná dívka ale také chlapec, Hlavní nádraží který není typickým kolektivním sportovcem nezůstane bez pohybu. Model školního dne s výukou TV obsahuje v součtu minut pohybových aktivit.
Každý učitel stupně základních škol, který si uvědomuje význam pohybových aktivit pro dítě měl by to být každý, by měl ve dnech, kdy Florenc se nevyučuje tělesná výchova, zvýšit podíl pohybových činností během výuky. Jedná se, např. o výukovou metodu učení v pohybu Mužík, Náměstí Republiky cvičí dítě Jonášová, Vrbas, Bártová, s. nebo přírodovědné a vlastivědné vycházky. Velmi důležité a vhodné jsou pro děti pohybové činnosti o přestávce. Při nich dochází nejen k požadovanému penzu pohybových aktivit, ale je velmi důležitá pro odreagování od školní práce. Většina škol, které mají prostorové možnosti školní zahrada, prostranství před školou, tělocvična, využívá alespoň jednu delší přestávku k pohybu mimo školní třídu. Z praxe víme, že během těchto přestávek bývají nejaktivnější žáci ročníku. S věkem se tato aktivita postupně snižuje. Chlapci jsou zpravidla aktivnější než dívky, poněvadž k pohybu nepotřebují žádnou významnou motivaci. Dívky bývají aktivní stejně nebo i více než chlapci v období, kdy přichází módní vlna v podobě skákání přes gumu, nových tanečních Můstek trendů, her či nového vybavení na školním hřišti. Model školního dne bez výuky TV obsahuje v součtu minut pohybových aktivit. Během víkendových dnů mají největší vliv na objem pohybových aktivit dětí jejich rodiče. Ti by se v těchto dnech měli zapojovat společně s soukromých školkách na Praze 1 Náměstí Republiky