Raimitz dělí psychomotoriku do třech oblastí obr. JÁ kompetence SOCIÁLNÍ kompetence VĚCNÉ kompetence Obr. Kompetence jednání V oblasti JÁ Petřín kompetence je zahrnuto poznání vlastního JÁ orientace na vlastním těle a orientace v prostoru. To znamená uvědomit si všechny části svého cvičili dítěti Malé Strany těla, naučit se vcítit se do pohybu, hudby, ovládnout procesy uvolnění a napětí těla, relaxovat, nabrat novou energii, přijmout své tělo cvičení pro děti Malá Strana takové, jaké je získat pocit uspokojení, sebedůvěry a seberealizace. Tato oblast také souvisí s rozvojem řeči. Oblast věcné kompetence zahrnuje zkušenosti s různým novým náčiním a materiálem, např. míčky tvrdé, měkké, masážní příjemné na dotek nebo naopak drsné, orientace v prostoru, vnímání zvuků. Tyto zkušenosti a zážitky mají vliv na rozvoj inteligence. Oblastí sociálních kompetencí rozumíme sociální zkušenosti v oblasti komunikace a interakce s jinými lidmi. Emoční a sociální schopnosti jsou formovány nejefektivněji v dětství. Malostranská Podněty, hry, činnosti a cvičení mohou pomoci při cíleném rozvoji různých prvků emočních a sociálních schopností. Můžeme provádět činnosti a hrát hry zaměřené na poznávání, rozlišování a vyjadřování různých emocí. Formou hry je možno cvičit a rozvíjet i sociální dovednosti a hledat strategie řešení problémů. Adamírová dělí psychomotoriku taktéž na tři oblasti oblasti vlastního těla osoby, vlastního já oblasti materiální věcí a předmětů oblasti společenské Úkolem první oblasti je poznat své tělo, vytvořit si mapu
schéma těla, poznat jeho funkci jako celku i jeho jednotlivých částí, naučit se tělu rozumět a chápat nejen jeho pohybové schopnosti, ale i Staroměstská prožívat různé pocity a city, vyjadřovat je pohybem, naučit se s tělem zacházet a ovládat je a zároveň dokázat přijímat tělo takové Hradčanská jaké je. Základem je tedy získat co nejvíce zkušeností o svém těle z hlediska fyziologického, kognitivního a emocionálního a dovést je