Dle Szabové vyjadřuje psychomotorika úzké spojení, návaznost a prolínání psychiky duševních procesů a motoriky tělesných procesů a pohybů. V užším smyslu představuje psychomotorika souhrn pohybových, motorických aktivit člověka, které jsou projevem jeho psychických cvičení s dětmi Hradčanami funkcí a jeho psychického stavu. Je to motorická akce vyplývající z oblasti psychických procesů vnímání, myšlení, paměť, představa cvičení pro děti Hradčany nebo psychických stavů nálada, celkové ladění člověka. Velice důležitou složkou je vnímání těla a zkušenost s tělem. Tento svět všichni vnímáme prostřednictvím těla. Tělo je naším domovem a zároveň naším nástrojem. Je pro nás příjemcem informací a výrazem identity. Svými smysly přijímáme podněty, kterým každý svým způsobem porozumí a zareaguje na ně. Důsledkem toho jsou určité emoce a Petřín myšlenky, které člověk vnějšímu světu rovněž sděluje pomocí těla, tedy řečí, gesty, mimikou a pohyby. Také základní potřeby, jako hlad, únava, vyčerpání, touha po pohybu a další, jsou signály, které tělo vysílá. Jasné vnímání těla a správné rozlišování pocitů vytváří sebejistotu. K tomu přispívá také ovládání těla a vědomí vlastních sil a jejich hranic. Pomocí střídání klidu a pohybu se dítě seznamuje se sebou, svými tělesnými reakcemi, svými schopnostmi a svým okolím. Pohyb posiluje svaly a imunitu, podporuje smysl pro rovnováhu a koordinaci pohybů. Dochází k uvolňování napětí a vyjadřování emocí. Po činnostech vyvolávajících napětí a Malostranská
rozčilení je důležité umět se zklidnit, zpracovat a správně zařadit zážitky, opět získat vnitřní rovnováhu a nabrat nové síly. Proto cvičení pro děti Hradčany jsou pohybové hry, prokládané cvičením v tichu a v soustředění na vlastní pocity, velmi užitečné pro rozvoj tělesného vnímání. Cílem psychomotorické výuky, výchovy pohybem, je harmonická osobnost po stránce fyzické i psychické, schopnost jednat uvědoměle, cílevědomě, plánovitě a kontrolovaně v daném prostředí materiálním i společenském Adamírová, J. Oblasti psychomotoriky Psychomotorika souvisí s mnoha jinými vědními disciplínami a je s nimi vzájemně propojena. Psychomotorika, jak je již výše uvedeno, je tedy výchova pohybem spolupracuje kojenecké plavecké na Praze 6 Hradčanech