pak navazuje další společenská instituce, škola, pracovní organizace atd. Nakonečný Každá společnosti si v průběhu svého trvání cvičení pro děti Staroměstská vytvořila představy o tom, jakým způsobem by měli jedinci vykovávat sociální role dané jejich pohlavím, věkem, postavením, profesí apod. cvičením dětech Staroměstské A které hodnoty společnosti by měli sdílet. Tyto své představy zahrnula do soustavy norem, kterými reguluje chování a prožívání jedinců Výrost Slaměník s Rodina jako primární sociální prostředí žáka Z Rodinu můžeme charakterizovat primární skupinou příznačnou vysokým Staroměstská stupněm intimity a vysokou mírou uspokojování biologických a sociálních potřeb. Jde o malou skupinu, jejíž vztahy vzhledem k citovému základu zásadně utváří osobnost jako komplex vlastností i rolí. Úkolem rodiny je příprava jedince na jeho pozdější zařazení do makrosociálního prostředí. Působením makrosociálního prostředí a společenskými vztahy je v zásadě určován způsob života rodiny. Společnost jako celek utváří základní vlastnosti rodiny a určuje její ekonomické, sociálně psychologické i výchovné funkce. Rodina samozřejmě, jako každá malá sociální skupina, modifikuje vlivy přicházející zvenčí, proto způsob života rodiny nemusí zcela odpovídat hodnotám a normám společnosti. Rodina svým stylem života utváří a dotváří vlastnosti osobnosti, zvláště její interakční zvláštnosti.V rodině se utváří základy sebeakceptace a sebehodnocení dítěte. Rodinné interakce určují základy vztahu dítěte k sobě Můstek
sama, ke svému já. Rodičovské role poskytují dítěti první model mezilidských vztahů a také vzor mužského a ženského chování Řezáč Současná rodina je rodinou nukleární jádrovou v tom smyslu, že se skládá z několika málo lidí tvořících její jádro a sdílejících intimní soužití, které je něčím jako jejím nitrem. Ono jádro tvoří partnerská, nebo manželská dvojice. Manželé jsou také otcem a staroměstský pražský dětské jesle