nejpřirozenějším předpokladem k zachování a upevňování normálních fyziologických funkcí organismu zvyšuje tělesnou zdatnost snižuje Letná hladinu cholesterolu, přispívá k duševní svěžesti, zvyšuje pocit duševní pohody a odolnost vůči stresu, napomáhá lepšímu prokrvení a okysličení mozku, pomáhá proti bolestem v zádech, zpevňuje kosti a zmenšuje tak riziko zlomenin, zvláště u lidí ve vyšším věku, Letnou cvič dítětem zlepšuje prokrvení kůže, a tím i fyzický vzhled, je prevencí civilizačních chorob. Pohyb je odjakživa i základním výrazovým prostředkem Malostranská člověka. Vyjadřuje pocity a nálady, je prvotní formou lidské komunikace. V této kapitole by bylo vhodné ještě uvést termín sport. V obecné rovině ho mohou někteří chápat rovnocenně jako pohybová aktivita. Přesto uvádíme názor Blahutkové, Matějkové a Brůžkové s. které odkazují na jiné odborníky zabývající se psychologií sportu Sport je chápán jako pohybová činnost, která se vyznačuje úsilím o co nejvyšší tělesný výkon či vítězství nad soupeřem. Sport je označován jako biologická potřeba vyniknout, u mužů s dominantními prvky nároku na ženy a zdroje. Pohybová aktivita dětí mladšího školního věku Pohyb je základní potřebou dítěte a je spojen s vývojem cvičí dítě Letné tělesným, psychickým i sociálním, proto se uplatňuje pří výchově dítěte ve všech oblastech. Dvořáková, s. V období mladšího školního věku dochází k rozvoji koordinačních schopností, pohyblivosti a rozvoji rychlostních schopností. Dítě se přirozeně pohybuje
již v embryonální fázi. Jeho pohyb bývá velmi často ovlivněn i vlastním pohybem matky. Po narození do jednoho roku se dítě naučí takový objem pohybových činností, jako už po celý zbytek života ne. Do třech let věku je dítě ještě v pohybových aktivitách spontánní, takže Hradčanská tato aktivita je celkově dostatečná. Většina rodičů se aktivně zúčastňuje ještě různých cvičení pro děti, např. v mateřských centrech, plavání kojenců a batolat, začínají s výukou jízdy na kole a tím dítě podporují a motivují k pohybovým aktivitám. Pro děti