hravé výchově pohybem, jejich pomůckách a cílech. Započala se tak spolupráce s Lucemburskem, Německem i Rakouskem. V roce jsme se tak Dolní Počernice cvičilo dětem zúčastnili založení Evropského sdružení pro rozvoj psychomotoriky. Samotné zařazení psychomotoriky do systému věd je pak vyústěním dlouhodobých snah M. Blahutkové výuka předmětu bpp Psychomotorika, říjen Situace ve školské oblasti se stále zlepšuje, učitelé a pedagogové jsou odborně školeni a psychomotorické aktivity jsou podporovány MŠMT. Uplatňují se hlavně zábavná cvičení a hry a do budoucna bude důležité se zaměřit také na výchovu osobnosti Adamírová, Psychomotorické pomůcky Psychomotorické pomůcky podle Adamírové mohou být typické, což je běžné tělocvičné náčiní jako jsou obruče, švihadla, lana nebo netypické, kam patří specifické psychomotorické pomůcky, které jsou pestré, barevné a poutavé puzzle, padák, chůdy, destičky, balónky, tyče a předměty denní potřeby vršky, noviny, Jahodnice vařečky, proložky od vajíček, role z toaletního papíru. V následujících podkapitolách se zaměřím na netypické nářadí, s kterým se v rámci cvičebních jednotek nesetkáváme až tak často a jak by se mohlo někdy zdát, vůbec do tělocvičny nepatří. Specifické psychomotorické pomůcky Padák Obr. a je v podstatě kulatá plachta. Pro skupinu dětí je vhodný padák o velikosti metrů, menší nemají Praha 14 takové švihové schopnosti. Mohou být jednobarevné i složené z barevných pruhů a jsou z pevné vzdušné látky. Vnější okraj s poutky nebo cvičili dítěti Dolních Počernic
bez nich je zpevněn stejně jako otvor uprostřed o průměru asi cm. Cvičením s padákem Obr. b rozvíjíme zejména prostorovou orientaci a komunikaci ve skupině. Textové pole Obr. b Cvičení s padákem http www.wevereha.cz Textové pole Obr. a Padák http www.wevereha.cz Kobereček je čtvercová podložka, na jedné straně protiskluzová, na druhé straně s vlasem, který umožňuje velmi dobrý skluz. Lze využít i odřezky z velkých koberců. Podle jejich skluzových a protiskluzových vlastností upravujeme cvičení. Výhodné jsou koberečky výrazných barev a