švédského neurologa, který se věnuje výzkumu mozečku a ten říká, že Budou li všechny proměnné prostředí, genetika, postoje, Chvaly individuální učební kapacita, kurikulum, přednosti, silné stránky, učení, vyučování atd. stejné, bude mít pohybově aktivní dítě výhodu v učení a dítě s pohybovou nedostatečností bude při učení v nevýhodě. Kvalitní tělesná výchova působí v průběhu školního Chvaly cvičením dětech dne blahodárně na učení žáků a v důsledku může vést ke zvýšení žákova studijního výkonu. Blades také říká, že aerobní aktivity uvolňují endorfiny, které podporují relaxaci, přivádějí nás do stavu bdělosti a redukují příznaky deprese. Pohybové aktivity projevují Praha 20 také tendenci ke zvýšení hladiny glukózy, serotoninu, epinephrinu a dopaminu, chemických látek, o kterých je známo, že při zvýšených cvičit dítěte Chval hladinách potlačují hlad a vyrovnávají chování. Pokud žáci vykonávají příčně laterální pohyb, průtok krve se zvyšuje ve všech částech mozku a činí jej pohotovým a nabuzeným pro účinnější učení. Přetáčení, skoky a různé obraty jsou nutné pro vytvoření základů učení. Je také prokázán vliv pohybových aktivit na rozvoj řeči, intelektu a socializace v raném dětství. A v době dospívání má pohyb velký vliv na utváření osobnosti a kognitivních dovedností. Hátlová, s. Také Stackeová popisuje vliv pohybových aktivit na psychiku a duševní zdraví. Účinek pohybové aktivity převážně aerobního typu je vysvětlován působením vyplavovaných endorfinů, které
zprostředkující výrazný antidepresivní vliv. Pohybová aktivita pomáhá při léčbě depresí, úzkostných stavů a u lidí, kteří se léčí ze závislosti na alkoholu a jiných návykových látek. Další velmi významnou výhodou pohybové aktivity je snížení výdajů za léčbu onemocnění, které vznikají díky nedostatečné pohybové aktivitě. Pokud se zvýší pohybová aktivita, sníží se i náklady za léky