nesportující. A protože kosterní růst probíhá právě v adolescentním věku, je nasnadě domnívat se, že ti jedinci, kteří sportovali v Lehovec dětství, mají vyšší hustotu minerálních látek než jedinci nesportující. Dá se také předpokládat, že pohybová aktivnost má Praha 14 příznivý vliv na emoční zdraví jedince. Pokud například obézní dítě se snaží snížit svoji hmotnost, dochází k upevňování pocitu sebejistoty, sociální důvěry a tím pádem i ke snižování stresu a úzkosti, což jsou velké problémy dospívající populace. Rowland, Svoboda s. uvádí Morganovy hypotézy pozitivního vlivu pohybových aktivit na vývoj osobnosti. Těmi jsou hypotéza o monoaminech předpokládá, že cvičení vede ke změnám v jednom či několika hlavních mozkových monoaminech dopamin, norepinefrin hypotéza o endorfinech vychází z faktu cvičí dítě Lehovci uvolnění opiátových látek endorfinů při cvičení, což vede ke zlepšení psychických stavů nálady hypotéza thermogenní opírá se o skutečnost, že výrazné cvičení zvyšuje tělesnou teplotu až na C, a to bez následků, což přispívá k uvolnění mozkových monoaminů Lehovce dětské cvičení hypotéza o odpoutání předpokládá, že když se člověk odpoutá po až minut od běžných denních starostí, signifikantně se sníží anxieta úzkostnost a krevní tlak. Svoboda, s. Malina a Cumming uvádějí ve své přehledové studii další možné benefity sportování mládeže ovlivnění růstu a zrání, tělesná zdatnost, vnímání sebepojetí a sebehodnocení, sociální kompetence a mravní vývoj. Ačkoliv
mravní vývoj bývá často jinými odborníky zpochybňován, neboť sport sám o sobě nemůže mít vliv na osobnost a chování jedince. Jde pouze o formování osobnosti dítěte vlivem působení trenérů, spoluhráčů či protihráčů. Další benefity pohybové aktivity Mnoho Klíčov vědeckých výzkumů dokazuje, že PA vede ke zvyšování studijních výkonů. U žáků, kteří mají tělesnou výchovu každý den je jasně Kolbenova prokazatelný lepší prospěch a vztah ke škole, než u dětí, kteří tělesnou výchovu nemají nebo jen velmi omezeně. Neurologové a další cvičení pro děti Lehovec vědci potvrzují, že PA připravuje mozek na učení. Uvádějí výsledky výzkumu, které potvrzují, že pohybové aktivity, např. běh, skoky a pohybové hry aerobního charakteru, mají jasný dopad na fronta lobea primární mozkové oblasti a projeví se v mentální koncentraci, cvičení pro děti Lehovec plánování a rozhodování. V jedné kanadské studii se zvýšil školní prospěch, když se doba věnovaná tělesné výchově zvýšila na jednu třetinu školního dne. Žáci, kteří sportují, dosahují všeobecně lepších známek a vyšších skórů ve standardizovaných dětské plavecké Prahou 9 Lehovcem