Dále motorika, neboli hybnost, která představuje potencionální pohybové předpoklady. A činitele psychiky, jež se účastní na výběru, řazení a usměrňování pohybů Szabová Psychomotorika je systém tělesné výchovy, který využívá pohybu jako výchovného prostředku. Praha 20 Hovoří se o výchově pohybem, která je cílená a odpovědná, ale hravá a zábavná. Podporuje iniciativu, samostatnost, tvořivost a cvičení pro děti Praha 20 individualitu každého cvičence Adamírová, s Psychomotorika se nesoustřeďuje pouze na rozvoj pohybových schopností a na tělesnou zdatnost, Chvaly ale i na psychickou a společenskou složku osobnosti jedince. Hlavním tématem této formy cvičení je prožitek z pohybu a vliv na osobnost člověka. Prostřednictvím her má na zřeteli vylaďování psychofyziologického stavu člověka. Je formou aktivního odpočinku, procesem regenerace a vhodnou aktivitou ke kompenzování převážně duševní námahy. Rozvíjí rovnoměrně psychickou, fyzickou i společenskou stránku cvičilo dětem Praze 20 člověka. Má velké uplatnění ve všech věkových kategoriích, především u cvičenců zdravotně oslabených a méně pohybově nadaných Blahutková, Koubová, V psychomotorice se klade důraz na uvědomování si vlastních pocitů a citů i na rozvoj schopností vcítit se v pocity a potřeby druhých, chápat je a respektovat, co nejúže s druhými spolupracovat, pomáhat jim Adamírová, s Nejedná se tedy pouze o cvičení za účelem zlepšení obratnosti, posílení fyzické zdatnosti nebo aktivní odpočinek, ale jde především o cvičení, které napomáhá rozvoji
psychických funkcí. V užším smyslu psychomotorika představuje souhrn pohybových motorických aktivit člověka, které jsou projevem jeho cvičení pro děti Praha 20 psychických funkcí a jeho psychického stavu. Je to motorická akce vyplývající z oblasti psychických procesů a psychických stavů. dětské plavecké Prahou 9 Prahou 20