může docela snadno stát, že jsou velmi překvapené a rozčarované, neodpovídá li jejich dítě určité normě. Potom začínají potíže od cvičení pro děti Zlíchov prvních společných chvil. Dítě nechce pít, pláče, nespí nebo spí příliš. Mýty o tom, že veškeré jeho chování je v matčině moci a rodičovská odpovědnost je rozšířená i na oblast dětských nálad, jsou dvě konvence, které jim od počátku otravují život Doležalová, Zlíchov Dodnes si pamatuji na chvíle, kdy jsem měla trvalý dojem, že jsem neschopná, protože moje osmiměsíční dcera odmítala lézt, a přestože jsem celé dny strávila nad její postýlkou zpěvem písní a dětských říkanek a čekala na tu slavnostní chvíli, tak lezení se ne a ne dostavit. A potom se během dvou týdnů celý denní koloběh úplně změnil. Dům jí byl plný, lezla jako ještěrka a já vzpomínala na cvičit dítěte Zlíchov chvíle, kdy jsem ještě nemusela všude sbírat hračky. A vzpomínám dodnes s radostnou nostalgií. Samozřejmě platí, že každé dítě je jedinečné a nezaměnitelné a vyvíjí se odlišně od druhých. Proto může některou činnost přeskočit, či vynechat v závislosti na okolních podnětech, na svých možnostech a pravděpodobně bude na různých vývojových stupních. Podstatou cvičení pro děti je přizpůsobit cvičební program tak, aby se dítě dobře rozvíjelo a jednotlivé činnosti nebyly pro něho buď obtížné, nebo příliš jednoduché. Aby ho Dvorce podněcovaly, ale především působily jemu i rodiči radost z pohybu a společného zážitku. Dítě se narodí s určitým základním
vybavením, s určitými možnostmi rozvoje, ale také s určitými omezeními. Působením okolního prostředí se tyto možnosti buď zpřístupní, nebo zůstanou uzavřeny. Dítě je samo aktivním činitelem svého rozvoje a vybírá si, které podněty okolního prostředí jsou cvičení pro děti Zlíchov pro něj významné, které přijme a které nikoliv. Je sice závislé na interakci s okolním prostředím, s lidmi, předměty, vznikajícími situacemi, ovšem tyto proměnné vztahy neurčují, co se v dítěti děje a k jakým změnám v jeho autonomním způsobu života dochází. Zlíchově dětské cvičení Činnosti typické pro určité období, které jsou v literatuře uváděny, je nutno považovat za statistické střední hodnoty mnoha možných způsobů vývoje. Tyto hodnoty byly získány pozorováním mnoha dětí Strassmeier, Vývoj jedince se postupně zpomaluje V prenatálním období probíhají vývojové změny velice rychle a v této době se prakticky vytváří základy fungování celého organismu po narození. Rychlý růst mzdová účetním Prahou 5 Zlíchovem