aktivitě. Nováček, Mužík, Kopřivová, Je třeba, aby učitel dodržoval zásady a to respektovat biologický čas vystižení správného dětské cvičení Hlubočep okamžiku pro změnu činnosti, vhodná motivace, pravidelné opakování, navazování sociálních kontaktů cvičení jsou vhodnou příležitostí Barrandov pro začlenění dítěte do sociální skupiny a k navození přátelských vztahů ve třídě, dbát na správné provedení cviku a harmonický rozvoj dítěte pravidelně střídat zátěž a odpočinek, napětí a uvolnění. Nováček, Mužík, Kopřivová, Krátkodobý cíl tělovýchovné chvilky je odstranění psychické únavy, rozvoj koordinačních schopností, pohybových dovedností, zvýšení koncentrace, zvyšovat zájem o učivo, rozvoj citu a smyslu pro rytmus, upevňovat návyk správného dýchání a procvičování paměti. K cílům dlouhodobým řadíme vytvoření kladného vztahu k pohybové aktivitě, vytváření a upevňování návyku správného držení těla a vytvářet potřebu pravidelného pohybu. Nováček, Mužík, Kopřivová, Pohybově rekreační přestávky představují další oblast, ve které může učitel Klukovice působit na rozvoj pohybové aktivity svých žáků. Jedná se o typ pohybových činností, které můžeme zařadit do kterékoliv přestávky mezi cvičení pro děti Hlubočepy jednotlivými vyučovacími jednotkami. Základem by měla být pestrá pohybová činnost, ve které se může využít různých tradičních, i netradičních pomůcek. Díky rekreačním přestávkám působíme na rozvoj dítěte zejména v oblasti sociální. Veškeré pohybové činnosti
jsou propojeny se socializací dětí ve třídě. Ta se odehrává v rámci spolupráce, v komunikaci ve skupinách, v ohleduplném chování a vzájemné dopomoci dětí. Žáci sami přichází na různá řešení a volí si to nejvhodnější a přitom dodržují smluvená pravidla. V souvislosti s bezpečností dětí je důležité zvolit vhodný prostor, ve kterém se bude činnost odehrávat a jeho následná úprava. Na