sami sobě a koncentrují se na délku ticha. Když si myslí, že je daný časový úsek u konce, posadí se. Je dobré, když u toho mají zavřené oči, aby se nenechaly rozptylovat ostatními. Učitel na konci cvičení ví, kdo nejlépe z dětí odhadl čas. Při hlubší koncentraci cvičení pro děti Lochkov si mohou položit ruku na srdce a cítit tak jeho údery nebo nahmatat si pulz na zápěstí. Důležité Cvičení vyžaduje velmi vysokou Praha 16 koncentraci. Je ho potřeba několikrát opakovat. Časové rozpětí může být různé. Vlastní náměty Synchronizace s partnerem zda li se po minutě např. posadí zároveň, lehnou si zároveň. Změna činnosti po odhadu času žák v duchu odhaduje čas a po jeho uplynutí provede jiný úkon např. leh, chůze, tlesknutí. Děti v kruhu děti stojí v kruhu a mají odhadnout minutu, po uplynutí minuty se posadí a zjistí, jestli odhadli stejně nebo různě. Dotknout se spolužáka první žák na znamení paní učitelky odhaduje minutu, až si myslí, že minuta uplynula, Lahovičky tak se dotkne se dalšího a tak to po kruhu pokračuje. Pokud je dětí př. tak paní učitelka jim měří čas, jestli odhadly děti správně minut. LEŽÍCÍ OSMIČKA Zaměření koncentrace, koordinace Návod pro děti Nakresli nataženou rukou ležící osmičku a hlavu drž vzpřímeně. cvičit dítěte Lochkovem Jen očima v klidu sleduj tvar osmičky. Návrh na obrázek Na obrázku je stojící postava rukou nataženou před sebe a pomocí šipek je naznačený pohyb ruky. Odborné odůvodnění Mnoho dětí má problémy si zapamatovat obsah učení nebo má problémy se čtením. Často mají
problémy s koordinací oko ruka. V tomto cviční se cvičí posun, pohyb oka, který má při čtení velký význam. Cíl Cílem je zlepšení