které vzbuzují, aktivizují, dodávají energii lidskému chování a prožívání zaměřují toto prožívání a jednání určitým směrem Rajská zahrada řídí jeho průběh, způsob dosahování výsledků ovlivňují též způsob reagování jedince na jeho jednání, prožívání, jeho vztahy k ostatním lidem a ke světu. Průcha, Walterová, Mareš, s. Podle mnoha publikací motivace udržuje aktivitu člověka, či je jakousi vnitřní Rajskou zahradou cvič dítětem pohnutkou uspokojit své potřeby. Motivace, jak známo, může být vyvolána i vnějšími pobídkami, které vyvolávají u jedince vnitřní pohnutky žák se učí, aby dosáhl odměny, pochvaly apod Tyto incentivy mají schopnost vzbudit a většinou i uspokojit potřeby člověka. V tomto případě jde o vnější motivaci, která může být pozitivní i negativní. Mužík, Pech, s. Děti mladšího školního věku mají, stejně jako děti předškolního věku, přirozenou potřebu pohybu. Jde jen o to, že v tomto období mají mnoho jiných lákavějších nabídek cvičení s dětmi Rajskou zahradu pro trávení volného času, nebo jsou neustále v přirozeném pohybu omezováni. Toto usměrňování bývá vedeno často ze strany učitelů i rodiny. Od nejútlejšího věku je stimulem pro pohybovou aktivitu dítěte nejbližší rodina. Nemůžeme předpokládat, že dítě, které žije v rodině, kde rodiče svého potomka v batolecím věku vezmou na vycházku jednou za týden a většinu dne stráví před televizní obrazovkou a Hlavní nádraží je neustále napomínáno, aby neskákalo a neběhalo, bude pohybově aktivní. Malé dítě se většinu věcí ve svém životě učí nápodobou
svých rodičů či sourozenců. Pokud je zvyklé na dennodenní vycházky nebo hry na dětském hřišti, bude ho jeden den doma v pohybové cvičení pro děti Rajská zahrada nečinnosti naprosto vyvádět z míry. Pokud rodina vede zdravý životní styl, bude ho dítě automaticky přejímat po ní. Ovšem někdy může Jiřího z Poděbrad být motivace ze strany rodičů pro pohybovou aktivitu spíše negativní. Rodiče se snaží, např. obézní dítě přivést k pohybovým aktivitám pod různými podmínkami, např. najíst dostaneš, až pětkrát oběhneš ulici, nebo jestli nebudeš každý den doma cvičit, nesmíš cvičili dítěti Rajské zahradě ke kamarádce, nebo do výtvarného kroužku. Tyto dva příklady jsou pro dítě naprosto nemotivující. Pokud je sport a pohybová aktivita za trest, ve většině případů se z něj nestane trvalá a oblíbená činnost. Přesto Marcusová a Forsythová s. poukazují na to, že sedavé, obézní děti jsou ochotné strávit určitou dobu na rotopedu, když jim to umožní věnovat se jejich oblíbené sedavé zábavě, jako je hraní videoher nebo sledování filmů v televizi. Velmi významné je, když děti sportují s rodiči. Mohou se od nich naučit spoustu nových dětské plavání na Praze 9 Rajské zahradě