počáteční diagnostice ADHD, ale také během terapie, kdy slouží ke zjištění účinnosti zavedených opatření. Některé posuzovací škály se týkají výhradně ADHD, jiné jsou obecnější. Pro potvrzení příznaků ADHD, může být velmi užitečný Barkleyův dotazník pro cvičili dítěti Praze 13 domácí a školní prostředí. Tyto dotazníky jsou součástí velmi podrobné a náročné vyšetřovací metody. Výsledky posuzovacích škál pro chování mohou být snadno zkreslené, protože závisí na subjektivním pohledu, který má osoba zpracovávající výsledky, na Praze 13 cvičením dětech vyšetřované dítě. Existují také testy, které se používají v obecnějším měřítku. Jsou zaměřené na širší skupinu emočních Praha 13 behaviorálních symptomů a potíží dětí a dospívajících. Mezi nejužívanější patří škála dětského chování, dotazník pro učitele, Achenbacherův sebeposuzovací dotazník pro mládež, Connersové škály pro rodiče a učitele, Goodmanův dotazník předností a slabostí. Tyto testovací škály umožňují lékaři širší náhled na funkční úroveň dítěte a může z nich vyplynout potřeba vzít v úvahu i další jiné diagnózy. Bylo učiněno mnoho pokusů o navržení nástroje, který by umožnil objektivnější měření podstaty a Lužiny závažnosti symptomů dětské ADHD. Objektivní výkonové testy se pokoušejí odstranit subjektivní prvek a snaží se měřit potíže dítěte nezávisle na vztahu mezi ním a osobou, která vyšetření provádí. Jejich cílem je hodnocení abnormálních biologických a psychologických
aspektů projevů dítěte. Nelze navrhnout čistý test, aby hodnotil pouze tyto parametry. Objektivní výkonové testy byly kritizovány proto, že motivace, vysoká inteligence a další vlastnosti mohou výsledky zkreslit. Takovéto testy nerozlišují spolehlivě všechny, kdo mají nebo nemají ADHD, když však vezmeme v úvahu všechny další informace získané v průběhu vyšetřování, považují je mnozí kliničtí pracovníci za nanejvýš užitečné a přínosné. Vyšetřující lékař nejprve shromáždí veškeré informace a zprávy, a to i z několika vyšetření a teprve poté stanoví diagnózu. Bere též v úvahu možnou přítomnost dalšího duševního, neurologického nebo jiného Luka onemocnění. Zváží přítomnost, závažnost a podstatu případných poruch učení, zdravotní stav a sociální či vztahové problémy, s nimiž se může potýkat dítě nebo jeho rodina Munden Arcelus Zelinková uvádí diagnostická kritéria, která vznikla úpravou kritérií Butovice Americké psychiatrické asociace pro potřeby škol A. Nejméně šest z následujících symptomů musí přetrvávat po dobu nejméně šesti měsíců, a to v takové intenzitě, která je nepřiměřená pro daný stupeň vývoje dítěte často věnuje bedlivou pozornost detailům nebo jazykovou školu v Praze 5 Praze 13