některých částí pohybového systému. Proto Mužík aj., Hálková, Dvořáková a další zdůrazňují význam a nenahraditelnost přirozeného pohybu, spontánních pohybových činností, ale především rozvoj pohybových vlastností na základě všestrannosti. Odborníci dále varují Luka před předčasnou sportovní specializací, která by rovněž mohla mít za následek nerovnoměrný tělesný vývoj. Svalová dysbalance je však až pokročilým stadiem a vlastně důsledkem řady dílčích projevů a postupných změn, které můžou přejít až do chronicity. Čeho by si učitel měl povšimnout nejprve je vadné držení těla. Vhodným zásahem je potom možno tento stav napravit, přičemž tato intervence nemusí Zbuzanech cvičením dětí probíhat pouze v hodinách tělesné výchovy, jak si dále vysvětlíme. Shoda mezi odbornou veřejností dále panuje v oblasti snižování pohybové aktivity s věkem Po zahájení školní docházky se spontánní pohyb rychle vytrácí a začíná převládat sedavý způsob cvičení pro děti Zbuzany životasezení ve školních lavicích, u domácích úkolů, u televize, počítačů, v dopravních prostředcích aj. Mužík, s. Během vývoje nastává trvalý, ale přirozený pokles pohybového nutkání pudu. Hálková, Dvořáková, s. V rukověti projektu Zdravá škola se autoři vyjadřují k holisticky pojaté tělesné výchově ve škole Vybudovala si pevné postavení a prošla vývojem, který přes výkyvy a otřesy Praha 13 sledoval především prospěch žáka. V současné době jí bývá mnohdy přisuzována větší odpovědnost za žáka a jeho zdraví, než může
sama o sobě naplnit. Vede k tomu přesvědčení, že je jedinou oblastí ve škole, která ovlivňuje biologickou podstatu žáků, a že tedy musí anglických školkách ve Praze západ Zbuzanech