postupy, které vedou výuku tak, aby se výchovně vzdělávacích cílů dosahovalo hlavně na základě vlastní učební práce žáků, cvičení pro děti Psáry přičemž důraz se klade na myšlení a řešení problémů. Mezi těmito aktivizujícími metodami najdeme dle Maňáka a Švece vedle metod diskusních, heuristických, situačních či inscenačních především metodu didaktické hry, která má pro uplatnění při školních pohybových aktivitách ale i pro mladší školní věk obecně rozhodující význam. Hra je forma činnosti, která se liší od práce i od učení, mající řadu aspektů aspekt poznávací, procvičovací, emocionální, pohybový, motivační, tvořivostní, fantazijní, sociální, rekreační, diagnostický, terapeutický. Průcha, Walterová, Mareš, s. Maňák a Švec chápou hru u člověka jako jedu ze základních forem činnosti vedle práce a učení, pro niž je charakteristické, že je to svobodně volená aktivita, která nesleduje žádný zvláštní účel, Kocanda ale cíl a hodnotu má sama v sobě. Mužík a Krejčí v souladu s kinantropologem Dobrým dodávají, že hra nezahrnuje ani neoznačuje žádné specifické pohybové činnosti. Hrou se stává každá činnost, která je tzv. vnitřně odměňující. Hrová nikoli hravá činnost nás sama o Psárům cvičení s dětmi sobě motivuje k další účasti a nepotřebuje k tomu žádné vnější odměny. Hra je tedy nesmírně mocným nástrojem učitele na prvním stupni základní školy. Ať už se jedná o učební či pohybovou aktivitu nebo třeba kázeň, správný pedagog by měl veškeré činnosti Zdiměřice
představovat žákům prostřednictvím her. Tak může docházet k naplňování Komenského myšlenky Škola hrou. Výzkumy provedené mezi učiteli vztahující se k problematice školní pohybové aktivity Co se týče výzkumů provedených v této oblasti, zmiňme především výzkumný záměr Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky Škola a zdraví pro století, pod jehož hlavičkou se půjčovnám dodávkách Prahou západ Psáry