kterém se tyto pozitivní projevy přenášejí i do ostatních životních oblastí. Svoboda, Sekot odkazuje na jiné odborníky, kteří říkají, že sport a pohyb může být také chápán jako vhodná náplň volného času v prevenci kriminality, užívání drog a jiných společensky Zdiměřice nevhodných způsobů chování. V oblasti sociálního významu sportu můžeme poukázat na důležitost rolí, které děti prožívají ve sportovních oddílech či klubech. Už to, že mohou oblékat stejný dres jako ostatní, je pro ně velice důležité. Především děti z ekonomicky slabšího rodinného zázemí, které občas ve škole čelí posměchu, mohou zažívat pocit úspěchu a uznání od ostatních. Přesto Zdiměřicích cvičilo dětem sociální status rodiny má velký vliv na výběr pohybových aktivit dítěte. Těžko tito rodiče přihlásí své dítě do hokeje, který je velmi finančně náročný, přestože by mělo fyzický předpoklad pro tento sport. Tyto děti mají šanci dostat se do sportovních oddílů, které nejsou tak finančně náročné např. plavání, fotbal, atletika. Tady mají možnost si zvýšit sebevědomí, pokud dosahují dobrých výsledků, ostatní děti je uznávají. Přesto být nejlepší v některém ze sportovních odvětví není totiž ze socializačního hlediska tak důležité, jako zpětná vazba nejbližšího sociálního prostředí. Právě ti, kteří zprostředkovávají dětem sportovní zkušenost cvičení pro děti Zdiměřice rodiče, trenéři, učitelé, vychovatelé, kamarádi, spoluhráči prakticky utvářejí vztah dětí k ostatním lidem. Sekot Jako další Kocanda
příklad socializačního významu sportu uvedu příběh chlapce, který měl od počátku školní docházky problémy se spolužáky i žáky z cvičení pro děti Zdiměřice jiných ročníků, kteří se mu posmívali kvůli jeho nadváze a nemotornosti. Zpočátku to trpěl, později se začal chovat agresivně, což cvičit dítěte Zdiměřicemi ostatní popuzovalo k další provokaci. Po dohodě rodičů chlapce, učitele a ředitele školy začal chlapec navštěvovat fotbalový oddíl, kde