uspořádání, profesní profil, podmínky průběhu a ukončování vzdělávání a zásady pro tvorbu školních vzdělávacích programů, jakož Blatiny i podmínky pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a nezbytné materiální, personální a organizační podmínky a Jenči dětské cvičení podmínky bezpečnosti a ochrany zdraví. Rámcové vzdělávací programy musí odpovídat nejnovějším poznatkům a vědních disciplín, jejichž základy a praktické využití má vzdělávání zprostředkovat, a b pedagogiky a psychologie o účinných metodách a organizačním uspořádání vzdělávání přiměřeně věku a rozvoji vzdělávaného. Vzdělávání v jednotlivé škole a školském zařízení se uskutečňuje podle školních vzdělávacích programů. Školní vzdělávací program musí být v souladu s rámcovým vzdělávacím programem. Obsah vzdělávání může být ve školním vzdělávacím programu uspořádán do předmětů nebo jiných ucelených částí učiva například modulů. Školní vzdělávací program vydává ředitel školy nebo školského zařízení. Učitelé tedy jsou na jedné straně limitováni Praha 17 výše popsanými legislativními a kurikulárními normami, na straně druhé však mají také velkou volnost působnosti ve výuce i ve škole jako takové. Tehdy vstupuje do problematiky významný faktor, a sice faktor osobnosti učitele. Tento fenomén se pokusíme popsat v následující cvičení pro děti Jeneč kapitole. Osobnost učitele a jeho role Každý člověk je do jisté míry jedinečná osobnost, učitele nevyjímaje. Ptáme li se po učitelích,
zkoumáme hlavně jejich osobnosti. Ostatně jak také Čačka s. zdůrazňuje subjektivitu, jako podstatu osobnosti. S důležitostí osobnosti v pedagogice se ztotožňují také Blížkovský, Kučerová, Kurelová a kol. když citují slova Jana Uhera učitele škol národních a středních, Bílá Hora stoupence a knihovníka prvého prezidenta Československa, profesora Masarykovy univerzity v Brně a Komenského univerzity v Bratislavě, cvičení s dětmi Jenči účastníka odboje, popraveného nacisty Osobnost je ve výchově nejdůležitějším činitelem. Nespasí nás nová organizace ani osnovy, cvičení pro děti Jeneč třebaže jsou důležité. Osobnost je hlavním problémem školské reformy. Nepodaří li se nám reformovat něco v tomto směru, nic jsme Lužiny nereformovali. Soustřeďme proto hlavní pozornost na utváření učitelských osobností. Blížkovský, Kučerová, Kurelová a kol., s Co je to osobnost Z psychologického hlediska dle Nakonečného pojem osobnost vyjadřuje vnitřní psychické uspořádání člověka, jeho vnitřní instalatéři Praha západ Jeneč