prvního stupně základních škol k realizaci školní tělesné výchovy ve všech dostupných formách. Úvodem dává na srozuměnou cíl a metodiku celého výzkumu. Dále popisuje data sesbíraná metodu dotazníkového šetření mezi učiteli na stupni ZŠ a zkoumá souvislosti mezi cvičení pro děti Bílá Hora nimi. Závěr výzkumné části předkládá zobecňující tendence v přístupech učitelů k problematice školní pohybové aktivity, které jsou Bílá Hora vesměs velmi pozitivní, přináší doporučení plynoucí pro teorii i pro praxi a nabízí možnosti dalšího výzkumného postupu. Téma diplomové práce jsem si vybrala na základě svého zájmu o danou problematiku. Mám dvě děti, které věkově spadají do klíčové oblasti mé práce. Jedním z mých cílů ve výchově je, aby dobře prospívaly, jak po stránce psychické, tak i po stránce fyzické. Proto také shromažduji a vyhledávám informace z různých zdrojů a analyzuji získané informace. Musím zdůraznit, že existuje velké množství cvičí dítě Bílou Horu materiálů týkajících se vývoje dětí. Každá maminka se ještě před porodem a posléze v porodnici, v poradně pro děti, radami od svého okolí a v neposlední řadě při čtení různých publikací setkává s různými informacemi o dětském vývoji, růstu, zdraví i potřebách. Vypich Často je tato literatura kvalitní, ale můžeme se setkat i s nekvalitní, někdy příliš zobecněnou, či dokonce se zavádějícími informacemi. Ve své práci bych ráda prozkoumala literaturu odbornou, která píše o psychomotorickém vývoji dětí. Shrnutím získaných
informací chci maminkám nebo budoucím cvičitelům s dětmi poskytnout materiál, shrnující fakta o vývoji a obsahující soubor cvičení a her