určitý prostor voda, louka, les, vzduch, apod. a děti společnými silami v družstvu vymýšlí co nejvíce zvířátek, které zde žijí. Nakonec děti společně s učitelem zvířátka spočítají a vyhlásí se vítězné družstvo. Hra lze hrát celou hodinu, nebo jen část a zbytek hodiny můžeme probírat látku. Vyučování končí ve hodin a děti tráví odpoledne v družině cca do hod, kde mají volný program proložený několika hrami na téma zvířátka Učitel vypráví příběhy o zvířátkách v lese, na louce, ve vodě, v ZOO a děti cvičit dítěte Motol předvádějí pohyby zvířátek. Učitel určí dva kapitány. Ostatním dětem rozdá čísla a kapitáni si dle čísel vybírají další členy Homolka skupiny. Jedna skupina je pravda, druhá je lež. Učitel vyslovuje různé výroky jako např. lední medvěd žije na poušti, kapr má ploutve apod Podle toho, zda je výrok pravdivý nebo ne, vybíhají vždy dvě děti ze skupiny na označené místo, kde vykonají zadaný pohybový úkol a Motolu cvičením dětí vrací se zpět. Ostatní děti své kamarády povzbuzují. Hru si můžeme přizpůsobit času, který máme podle toho, kolik vymyslíme výroků. Odpoledne od do hod mají kroužek pohybových her Jako úvodní rušnou část hodiny, aby se děti zahřály, zařadíme hru sanitka délka trvání Vypich cca min Určí se jeden či více chytačů a dva tzv. saniťáci, kteří jsou barevně odlišeni od ostatních. Vymezíme se prostor, ve kterém se bude hrát. Děti běhají a chytač je chytá. Ten, kdo je chycený, musí si lehnout či sednout na zem. Úkolem saniťáků je zachraňovat
všechny chycené tak, že je odnesou do nemocnice, kterou představují žíněnky. Jakmile je chycený dopraven do nemocnice, ožívá a opět se zapojuje do hry. V případě že jsou všichni hráči pochytaní, smí chytač začít chytat i saniťáky. Hra se může hrát víckrát a různě cvičení pro děti Motol měnit obsazení saniťáčků a chytačů. Před začátkem hry můžeme dětem názorně ukázat, jakým způsobem se můžou přepravovat do nemocnice tažením po zemi, chycením za nohy a za ruce obr. Obr. hra sanitka V další průpravné části hodiny cca min. se děti rozcvičí. Rozcvičku vede vedoucí kroužku. V hlavní části hodiny si děti zahrají hry s novinami obr. cca min. Každý dostane jeden list z novin či cvičení pro děti Motol časopisu. Děti utvoří řadu, aby kolem sebe měly dostatek prostoru. Prvním úkolem je přeběhnout tělocvičnu tam i zpět, aniž by jim list papíru spadl na zem a zároveň ho nesmí přidržovat ani držet vlastníma rukama. Následovně přidáme každému další list papíru a tentokrát je úkolem přemístit se na druhou stranu tělocvičny a zpět, aniž by se jakoukoliv částí svého těla dotkly země obr. listy papíru mohou použít jako podložku pod nohy, ruce, kolena a vymýšlet různé způsoby, jak úkol provést. Hru můžeme obměnit tak, že každý