začínají projevovat známky logického myšlení. Dítě si více všímá detailů. Rozvíjí se poznávací procesy vývoj myšlení, paměti, cvičení pro děti Ruzyně sebepojetí, představivosti, jazykové předpoklady, emocionální složka dítěte a vztahy s rodiči a sourozenci. Vágnerová, Vývoj poznávacích procesů Na začátku mladšího školního věku dochází k určitým změnám v poznávání dítěte. Předškolní dítě ve svém jednání a myšlení preferuje především vlastní fantazie, přání a okamžité potřeby. Langmeier a Krejčířová, Mladší školák nejraději vychází ze svých vlastních zkušeností. Pokud možno, nejraději se sám přesvědčuje o pravdivosti různých tvrzení nebo věcí. cvičením dětí Ruzyně Můžeme pozorovat stále rostoucí zájem o četbu. Umožňuje mu to tak vlastní poznání zkušenostmi uložených v knihách. Zpočátku je Bílá Hora reálné myšlení školáka ovlivněno tím, co se dozví od rodičů, učitelů, nebo co si sám přečte. Po celé dětství se dítě velmi podrobuje a je ústupné vůči požadavkům autorit. Jedná se o tzv. naivní realismus. Postupně s blížícím se dospíváním však začíná být přístup ke světu kritičtější. Dítě požaduje větší svobodu, chce zvládat všechny své povinnosti bez cizí pomoci. Začínají Praha 17 různé stížnosti na nespravedlnost, dítě se chce samo rozhodovat. Toto období označujeme jako období kritického realismu. Langmeier a Krejčířová, Mezi rokem se značně rozvíjí paměťové funkce. Vývoj paměti je podmíněný zralostí centrální nervové soustavy. Projevuje
se zvýšením kapacity paměti a rychlostí zpracování informací, osvojováním paměťových strategií jako je opakování, uspořádání cvičení v těhotenství u Prahy 6 Ruzyně