náročnost všech pohybových aktivit. V mladším školním věku je objem realizovaných pohybových aktivit na úrovni cca hodin týdně včetně aktivit v rámci školní TV. Dalším zajímavým výsledkem výzkumu je, že za rozhodný věk pro získání kladného vztahu k pohybovým aktivitám, tedy vztahu, který má dlouhodobý charakter a přetrvává i do dospělosti, je vedle věku roky, mladší školní věk let. Csémy, Herink Krch, Provazníková, Rážová a Sovinová provedli monitoring pohybových aktivit u dětí a mládeže. Vyberme výzkum týkající se dětí mladšího školního věku. Výzkumné šetření bylo provedeno formou dotazníku. Z výsledků vyplývá, že v běžném týdnu se alespoň dětské cvičení Herinku hodinové fyzické aktivitě věnuje jedenáctiletých dětí z toho chlapců a dívek. Každý den nebo dnů v týdnu se hodinové fyzické aktivitě věnuje jedenáctiletých dětí z toho chlapců a dívek. Významný je statistický rozdíl mezi pohlavími. dětí dívek a chlapců se fyzickým Herinkem cvičením dětí aktivitám nevěnuje žádný den v týdnu. Mužík, Kuchařová a Vodáková provedli na konci školního roku výzkum, který se zabýval intenzitou, objemem a obsahem školní a mimoškolní pohybové aktivity. Byly zjištěny výsledky, které potvrzují, že celková PA dětí po zahájení školní docházky významně klesá. Nízký objem ŠPA a převažující nepohybové aktivity v denním režimu dětí mladšího školního věku vedou, jak známo, ke vzniku svalových dysbalancí, které se u dětí projevují vadným držením těla. Počet dětí s tímto Osnice
oslabením přitom na stupni ZŠ aktuálně překračuje Šeráková, Vrbas, Bylo zjištěno, že v režimu dne dětí převládají činnosti, při