Gaul Aláčové Test provádíme v lehu a netestovanou dolní končetinu pokrčíme, chodidlo opřeme o podložku, paže jsou podél těla. Testovanou dolní končetinu jsme pasivně zvedli do přednožení a sledovali rozsah pohybu v kyčelním kloubu. Hodnocení N svaly nejsou zkráceny rozsah v kyčelním kloubu je stupňů a více, Z svaly jsou zkráceny rozsah v kyčelním kloubu je méně než stupňů. Obr. hodnocení flexorů kolen Test Podle Matoušové et al jsme vybrali test pro hodnocení délky čtyřhranného svalu bederního obr. Tento test se provádí ve stoji, kdy se pomalu Voděrádky ukláníme na obě strany. Chodidla musí zůstat na zemi. Hodnocení N svaly nejsou zkráceny při nezkrácení se testovaná osoba dosáhne prsty ke Nupakům cvičit dítěte koleni, Z svaly jsou zkráceny při správném provedení se testovaná osoba nedotkne kolene, při úklonu zvedne chodidlo od podložky, dochází cvičení pro děti Nupaky současně k záklonu nebo předklonu trupu. Obr hodnocení délky čtyřhranného svalu bederního Zásady testování Testování jsme provedli v hodinách tělesné výchovy. Žákům jsme vysvětlili, proč testování provádíme. Testy jsme prováděli na tvrdé podložce. Testovali jsme bez předběžného uvolnění a rozcvičení. Během testování jsme hodnotili provedení celého pohybu, jednotlivé prvky byly prováděny pomalu, aby Herink bylo možné sledovat čistotu provedení a zapojování svalových skupin. Organizace práce září říjen studium literatury, výběr testů říjen listopad náhodný výběr základních škol ve městě Brně listopad prosinec oslovení a upřesnění termínů testování s ředitelkami
základních škol leden únor provedení výzkumného šetření únor březen zpracování výsledků a ze získaných výsledků vyhodnotit závěry pro praxi a teorii březen duben sepsání konečné zprávy Získané výsledky a diskuze K posouzení držení těla jsme použili, jak jsme se již zmínili, test hodnocení metodou podle Kleina a Thomase modifikované Mayerem Hošková, Matoušová, Testování nám ukázalo, že na ZŠ Bosonožské Tabulka měl jeden žák třídy dobré držení těla a tři chabé, šest žáků třídy mělo držení těla chabé a v třídě měl jeden žák držení těla dobré a sedm žáků chabé. Dívky třídy pak měly držení těla chabé, z deseti žákyň tříd měly čtyři plavme kojencích Prahou východ Nupaky