nevylučují, ale dostávají příležitost pokračovat. Výuku charakterizují hravost, zábavnost, nenápadnost výchovu Adamírová, V psychomotorice se dodržují specifické herní zásady. Důležitá je vhodná motivace prostřednictvím barevného nářadí a náčiní, originalita a jednoduchost aktivit, zapojení pedagoga do hry, prostor pro tvořivost a samostatnost www.is.muni.cz. Blahutková, Klenková, Zichová Budovec uvádějí tyto psychomotorické zásady I v psychomotorice je nutné žáky motivovat k činnosti, to znamená povzbudit je ke hře a získat je pro Výhledy ni. K motivaci se zde využívá hlavně barevnosti nářadí a náčiní, jeho jednoduchosti a originality a také hudby. Pomůcky je nutné si dětské cvičení Odoleny Vody připravit před hodinou, kterou si také řádně promyslíme a rozvrhneme obsahově i časově. Každou hru či jinou plánovitou činnost musíme žákům řádně vysvětlit a ujistit se, že její princip všichni pochopili. Případně provedeme krátkou názornou ukázku. Na žáky velmi dobře působí, když se do hry také zapojíme. Pro větší spontánnost a přirozenost pohybu je dobré často využívat vhodného hudebního doprovodu. Žákům dáváme prostor pro tvořivost a samostatnost. Po každé hře je nutné s žáky vyhodnotit její průběh a sdílet se Odolenou Vodou cvičit dítěte navzájem s pocity ze hry. Při hrách ve dvojicích je třeba vždy vyměnit role. Blahutková, Klenková, Zichová uvádějí také didaktické zásady, které je důležité při hodinách psychomotoriky dodržovat Hodina začíná volně. Děti přicházejí ze šatny a vybírají si z
pomůcek, které pro ně učitel před hodinou připravil. Jsou to pomůcky, se kterými mají již základní zkušenost. Možnost hrát si s cvičení pro děti Odolena Voda oblíbenou pomůckou navodí radostné ovzduší a zároveň podporuje individuální rozvoj. Učitel podporuje individuální rozvoj a získává Podbaba informace o zájmu jednotlivých žáků k předložené pomůcce, o jejich pohybovém projevu a o schopnostech s předmětem zacházet. Podle toho