relativně vysoké hodnoty empirické indikátory rychlostních schopností hlavně rychlosti reakční a frekvenční, aerobně vytrvalostních cvičili dítěti Výhledech schopností, celého komplexu obratnostních schopností a kloubní pohyblivosti. Naopak na nízké úrovni zůstávají v tomto věku hodnoty Výhledy indikátorů absolutní statické síly. Převážně díky obratnostním předpokladům se zlepšuje i vlastní průběh pohybu, který směřuje k dosažení celkové harmoničnosti. Uvedené indikátory naznačují rovnoměrný pozitivní vývoj, který probíhá u chlapců na vyšší úrovni než u dívek, přičemž bisexuální rozdíly jsou poměrně malé vzhledem k dalším vývojovým obdobím. Vrbas s. s odkazem na jiné odborníky, sestavil model pro děti mladšího školního věku, který určuje pořadí, ve kterém je vhodné začít s rozvojem pohybových schopností koordinační schopnosti rytmická, rovnováhová, rychlostní schopnosti jednorázové a další, relativní síla, flexibilita a základy aerobní vytrvalosti. Hrubá motorika a pohyby, které jsou vykonávané velkými svaly, jsou na velmi dobré úrovni. Děti dokáží již velmi rychle běhat, skákat po jedné noze nebo přes švihadlo, házet a chytat míč, nebo se mu rychle vyhnout, dobře se učí taneční prvky i prvky Budovec akrobacie. A ze svých dovedností mají velkou radost. V tomto období se jich naučí mnohem víc, než za celý další život. Z praxe to můžeme velice dobře posoudit. Například ve sportovním kroužku, který navštěvovalo dívek mladšího školního věku malé základní školy, se cvičení pro děti Výhledy
naučilo z nich roznožku přes kozu našíř i skrčku přes koně našíř, většina z nich zvládla bez pomoci výmyk na hrazdě ze shybu a některé i ze svisu. Toto učivo dělá problém i některým dívkám na druhém i třetím stupni školy. Z tohoto důvodu by bylo dobré zamyslet se, zda obsah výuky tělesné výchovy na prvním stupni základních škol by nebylo vhodné rozšířit o náročnější prvky. Samozřejmě s dětské jesle Prahou 6 Výhledy