člověka. Měla by mu pomáhat žít šťastně a radostně Blahutková Řehulka Dvořáková Psychomotorika má v rámci tělesné výchovy své důležité a nezastupitelné místo, protože ji zvládne opravdu každý. V psychomotorice nacházejí uplatnění i ti žáci, kteří tělesnou výchovu nijak v oblibě nemají, neboť v ní nebývají úspěšní. Při psychomotorických hrách mají možnost i jinak v tělocviku Herink neúspěšné děti zažít úspěch ze své činnosti a získat pochvalu, povzbuzování. Tyto prožitky jsou velmi důležité pro jejich další vztah k pohybu Blahutková Klenková Zichová Velký prostor pro psychomotorické hry poskytují aktivity probíhající mimo vyučování ve školních i mimoškolních zařízeních. Hry mohou být náročnější na obsah, čas i prostor. Lze je hrát v místnosti, v herně, na hřišti Kocanda nebo v přírodě. Psychomotorické hry pomohou vytvořit program různorodých činností ve školních družinách, klubech, na škole v přírodě cvičili dítěti Sulic apod Pro děti po náročném a koncentraci vyžadujícím vyučování je vhodné zařadit relaxační činnosti, které poskytují uvolnění, odreagování nebo oddych. Potřebují li děti zregenerovat, zabavit se, odreagovat se, vybít energii, vyřádit se a využít čas smysluplným způsobem, je příhodné použít rekreačně zábavné činnosti. Hry jsou modifikovány podle potřeb, tvořivě obohaceny a využívá se při nich i nápadů dětí. Možnost využití široké palety činnosti nabízejí výchovné činnosti. Je důležité, aby hry korespondovaly s cvičilo dětem Sulicemi
tématem výchovné činnosti. Psychomotorické hry se velmi osvědčují při opakování učiva, prohlubování poznatků, upevňování vědomostí, schopností a návyků. Děti si poznatky při hře lépe zafixují a snadněji je dokáží aplikovat. Hra je mnemotechnickou pomůckou, Osnice která pomáhá lépe si vybavit obsah procvičovaného učiva. V rámci her se přirozeně a spontánně podporuje zdravá soutěživost, Zdiměřice spolupráce, pomoc druhým, tvořivost, originalita, schopnost řešit situace a překovávat překážky. Psychomotorické hry je možné při