švihadlo. Překrok stoj, švihadlo za tělem, děti nejprve zkouší překročit pohybující se švihadlo. Přeskok střídnonož stoj, švihadlo za tělem, přeskok střídnonož přes pohybující se švihadlo. Přeskok snožmo stoj, švihadlo za tělem, přeskok snožmo přes pohybující se švihadlo. Přeskok přes točící se švihadlo děti stojí v kruhu, učitelka stojí uprostřed kruhu a točí švihadlem po kruhu konec švihadla Strašnická je mírně nad zemí, děti postupně snožmo přeskakují točící se konec švihadla. Závěrečná část Rozpleťte drakovi ocas Děti stojí v Skalka kruhu těsně vedle sebe. Se zavřenýma očima natáhnou ruce před sebe a chytnou se rukou, které nahmatají před sebou. Od této chvíle se již nikdo nesmí pustit. Každé dítě drží každou svojí rukou někoho jiného. Úkolem dětí je, se rozplést. Labyrint dračích ocasů na podlaze cvičením dětech Strašnic vytvoříme z různých druhů provazů, lan, švihadel labyrint. Děti lezou po kolenou se zavřenýma očima po hmatu podle materiálu lana z jednoho konce na druhý. Řídí se pouze hmatem. POHYBOVÁ CHVILKA ČERVÍK PEPÍK Pohybovou chvilku Červík Pepík, můžeme zařadit během celého roku do témat přibližujících dětem život hmyzu a ostatních zvířat, poznávání plodů stromů apod. Příklady témat Podzimní ovoce, Kdo žije pod zemí, Žížala Julie atd. Vzdělávací cíl rozvoj koordinačních dovedností Pomůcky lavička, tyče, obruče, stojany na tyče a obruče, žíněnka, tunel Úvodní část Děti se posadí do kruhu, učitelka přečte dětem motivační příběh o oříšku, který Strašnicím cvičit dítěte
mluvil. Oříšek Hana Doskočilová Byla neděle, svítilo sluníčko, takže byl šťastný den. Rezavá veverka si šla sehnat něco dobrého na Zborov zub a našla oříšek. Ale protože ten den bylo všechno docela jiné a sváteční, ani oříšek nebyl ledajaký. Měl kulatou dírku a mluvil. Když ho rezavá veverka nesla domů na vysoký smrk, řekl jí tenkým hláskem Nerozlouskni mě hned, počkej za chvilku. Já ještě ve skořápce rostu. Počkám, co bych nepočkala, řekla si veverka. Vždyť je neděle, svítí sluníčko, je šťastný den a oříšek je lepší velký než malý. A čekala. V oříšku to chrupalo a chroustalo, až to veverce přece jen nedalo a zeptala se Tak co je, oříšku, už jsi mi vyrostl Ale oříšek neodpověděl Ještě ne. Ještě mi kousek chybí. Oříšek se vymlouval, až bylo poledne. To už ale veverce došla trpělivost, přestala se ptát a oříšek rozlouskla. Nestačila se divit. Po jadérku ani stopy a ve skořápce se jako v kolíbce spokojeně protahuje červ napucánek. Už jsem vyrostl, povídá tenkým hláskem překvapené veverce. Dneska se mi to rostlo, když je neděle, svítí sluníčko a je Želivského takový šťastný den Opravilová, Gebhartová c Rušná část Honička s domečky. V prostoru rozmístíme několik obručí, které představují