druhý Dítě a společnost Dítě a svět Každá oblast zahrnuje tyto vzájemně propojené kategorie Dílčí cíle záměry, které vyjadřují, cvičení pro děti Horní Měcholupy co by měl pedagog u dítěte v průběhu vzdělávání podporovat Vzdělávací nabídka představuje soubor praktických i intelektových činností, vedoucí k naplňování cílů a k dosahování výstupů Očekávané výstupy jsou dílčí výstupy vzdělávání dílčí kompetence, které je možno v konkrétní oblasti považovat za dosažitelné Z praktického hlediska jsou v RVP PV pojmenována možná rizika, Praha 15 která mohou ohrožovat úspěch vzdělávacích záměrů Cíli pohybové výchovy předškolních dětí se v RVP PV zabývá především vzdělávací oblast Dítě a jeho tělo. Záměrem vzdělávacího úsilí pedagoga v oblasti biologické je stimulovat a podporovat růst a cvičení pro děti Horní Měcholupy neurosvalový vývoj dítěte, podporovat jeho fyzickou pohodu, zlepšovat jeho tělesnou zdatnost i pohybovou a zdravotní kulturu, podporovat rozvoj jeho pohybových i manipulačních dovedností, učit je sebeobslužným dovednostem a vést je k zdravým životním návykům a postojům. RVP PV, Vzdělávací oblast Dítě a jeho tělo Dílčí vzdělávací cíle co pedagog u dítěte podporuje uvědomění si vlastního těla rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky koordinace a rozsah pohybů, dýchání, koordinace ruky a oka apod., ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí rozvoj a užívání všech smyslů rozvoj fyzické i psychické zdatnosti osvojení Jižní Město
si věku přiměřených praktických dovedností osvojení si poznatků o těle a jeho zdraví, o pohybových činnostech a jejich kvalitě osvojení si poznatků a dovedností důležitých k podpoře zdraví, bezpečí, osobní pohody i pohody prostředí vytváření zdravých životních Horní Měcholupy cvičit dítěte návyků a postojů jako základů zdravého životního stylu Vzdělávací nabídka co pedagog dítěti nabízí lokomoční pohybové činnosti cvičili dítěti Horních Měcholup chůze, běh, skoky a poskoky, lezení, nelokomoční pohybové činnosti změny poloh a pohybů těla na místě a jiné činnosti základní gymnastika, turistika, sezónní činnosti, míčové hry apod. manipulační činnosti a jednoduché úkony s předměty, pomůckami, nástroji, náčiním, materiálem činnosti seznamující děti s věcmi, které je obklopují a jejich praktickým používáním zdravotně zaměřené činnosti vyrovnávací, protahovací, uvolňovací, dechová, relaxační cvičení smyslové a psychomotorické hry konstruktivní a grafické Praha 22 činnosti hudební a hudebně pohybové hry a činnosti jednoduché pracovní a sebeobslužné činnosti v oblasti osobní hygieny, stolování, oblékání, úklidu, úpravy prostředí apod. činnosti zaměřené na poznávání lidského těla a jeho částí příležitosti a činnosti