rozvoj pohyblivosti páteře, protažení stehenních a lýtkových svalů, posílení stehenních a hýžďových svalů, posílení klenby nohy Dirigent svolává hůlkou orchestr. Stoj rozkročný, hůlku držíme ve vzpažení Zkontroluje všechny muzikanty. Stoj rozkročný, hůlku položíme na ramena, trup vytáčíme do strany Na začátku koncertu se hluboce pokloní. Stoj rozkročný, hůlku ve vzpažení Přejdeme do cvičení pro děti Záběhlice hlubokého předklonu Dřep na hůlce Pomalu propínáme nohy Dirigent musí vidět na všechny muzikanty. Dřep, hůlka ve vzpažení, přecházíme Chodovec do stoje, hůlku držíme v předpažení A můžeme začít hrát Dirigent musí dobře ovládat svoji taktovku. Sed skrčmo, hůlku si předáváme Záběhlicích cvič dítětem pod koleny Sed skrčmo, hůlku si předáváme za zády Leh skrčmo, hůlku držíme v předpažení Leh skrčmo, pánev zvednutá, hůlku protáhnout pod tělem Sed skrčmo, hůlku dáme pod chodidla, pomalu natahujeme nohy vpřed a vzad, masírujeme plosky noh Tab. Sestava vyrovnávacích cvičení Muzikanti, co děláte Hlavní část Nácvik tance Mazurka Základní postavení chlapec stojí za dívkou, drží ji ve skrčeném upažení za obě ruce. a takt dvojice dva úkroky vpravo a takt dvojice dva úkroky vlevo takt chlapec zvedne levou ruku výš, pravou sníží, podívají se na sebe takt chlapec zvedne pravou ruku výš, levou sníží a tím natočí dívku vlevo, aniž by se pustili a takt chlapec zvedne levou ruku výš, pravou rukou dívku pustí a ona se pod jeho levou rukou podtočí Tancujeme v řadě nebo v kruhu. Obměna při tanci v kruhu u se během podtočení dívka Zahradní Město
posune o jedno místo vpravo, tím si vymění tanečního partnera. Závěrečná část Děti se posadí v kruhu. Učitelka ukazuje obrázky různých hudebních nástrojů, děti na tyči předvádí, jak se na daný nástroj hraje. Obměna děti reagují na zvuk hudebního nástroje. Na závěr děti zaujmou libovolnou polohu na zemi. Učitelka dětem pouští různé druhy hudby, děti odpočívají a přemýšlí o pocitech, které v nich hudba vyvolává. Na závěr své pocity mohou v kruhu sdílet a vyjádřit se. Závěr V bakalářské práci nabízíme učitelům Spořilov předškolního vzdělávání náměty pro zařazování kompenzačních cvičení do pohybových chvilek a možnosti jejich začlenění do témat či integrovaných bloků, ve kterých se výchovně vzdělávací proces uskutečňuje. Materiál má sloužit jako inspirace pro učitele při dalším plánování v mateřské škole. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část popisuje období předškolního věku, vývoj cvičení pro děti Záběhlice dítěte v tomto období a jeho specifika. Seznamuje s preprimárním vzděláváním v České republice a cíli pro pohybovou výchovu předškoláků, které jsou stanoveny v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Dále se v této části věnujeme Skalka hybnému systému, držení těla, oslabením pohybového systému a v neposlední řadě vyrovnávacím cvičením uvolňovacím, protahovacím a půjčovny dodávky nedaleko Prahy 10 Záběhlic