námětových hrách nebo v poslechu či sledování pohádek. Mezi třetím a šestým rokem dítě opouští fázi předpojmového myšlení a dochází k rozvoji názorného myšlení. Myšlení je stále těsně vázáno na to, co dítě vidělo, nebo slyšelo. Paměť má zatím charakter Praha 22 bezděčného zapamatování a uchování, často do ní zasahují i subjektivní prožitky a touhy, proto je dosud nespolehlivá. Kolem pátého roku se začíná uplatňovat záměrná mechanická paměť. Děti si snadno pomocí rytmu a rýmu osvojují říkanky či písničky, často bez Voděrádky jakéhokoli soustředění na obsah. Čačka Předškolní období je též obdobím zkvalitňování řečových dovedností, dochází k výraznému cvičení pro děti Benice rozšiřování slovní kapacity, osvojování gramatických pravidel, zvětšuje se obsah i složitost vět, bohatě se rozvíjí kognitivní složka řeči dochází k rozvoji představivosti stimulované čteným textem nebo verbálním popisem. Řeč je především dorozumívacím prostředkem a sehrává významnou roli v procesu sociální integrace jedince do skupiny. Je známo, že v tomto věku dochází k růstu významu vrstevníků. cvičením dětech Benicím Předškolák, který je dosud silně emocionálně vázaný na rodinné zázemí, poměřuje své síly s vrstevníky. Ve vrstevnické skupině zkouší to, co odpozorovalo v rodině, zkouší různé role, formy chování, učí se je modifikovat, zažívá situace, kdy skupinu řídí, kdy je skupinou vyloučen nebo obdivován. Mezi významné potřeby tohoto období patří potřeba citového vztahu, potřeba sociálního kontaktu,
společenského uznání, identity a seberealizace, potřeba stability, jistoty, zázemí, bezpečí. V souvislosti s motivačně volní cvičí dítě Benic charakteristikou předškoláka je zásadní potřeba být aktivní. Tato aktivita se projevuje jak verbálně dítě se ptá, na vše co ho zajímá, tak v oblasti lokomotoriky stálým poskakováním, poposedáváním, vyhledáváním pohybových aktivit. Vůle je v tomto věku velmi kolísavá. Pro dítě jsou podstatné jasné a blízké cíle spojené s konkrétním uspokojením nějaké jeho potřeby nebo s konkrétní činností. Nejefektivněji lze předškoláka motivovat novými podněty v rámci hrové činnosti se známými a přátelskými vrstevníky. Mertin, Pacov Gillernová, Specifika pohybové výchovy předškoláků Význam a potřeba pohybu v předškolním věku Pohyb je základní fyziologickou potřebou každého zdravého dítěte. Velmi úzce souvisí s potřebou poznávat vše kolem sebe, toho dosáhne právě prostřednictvím pohybu ohmatá, Benice cvičilo dětem vyleze, popřípadě i ochutná, nakonec zdemoluje vše, k čemu se přiblíží, a tyto praktické zkušenosti mu nic nenahradí. Od nejútlejšího věku zvětšuje dítě své zorné pole a možnosti poznání světa okolo sebe tím, že mění polohy svého těla a později se přesunuje z benické pražské plavou s kojencem