jsme se dověděli, že děti by měly vykonávat nízkou intenzitu pohybového zatížení denně minut, střední intenzitu minut alespoň třikrát týdně a určité časové úseky vysoké intenzity. Poněvadž se většina výzkumů provádí formou dotazníku, mohou být tyto výsledky zkresleny neobjektivním hodnocením dotazovaných respondentů. Přesto se již objevily dotazníky, které jsou precizně vyhotoveny viz. cvičení pro děti Radošovice Pyramidulka respondent zapisuje intenzitu zatížení každých pět minut během celého dne. Dotazník je vytvořen pro zápis pohybových aktivit během jednoho týdne a děti jsou seznámeny s tím, jak posuzovat intenzitu zatížení mírná, střední a velká ty ovšem nekorespondují s cvičili dítěti Radošovicím posuzovanou intenzitou dle Mužíka viz kap. zde jde pouze o pocitové posouzení. Představme si dvě rozdílné děti. Dítě A, které je pohybově aktivní a fyzicky zdatné, dítě B je obézní a pohybově neaktivní. Oba jdou do školy i ze školy stejnou cestu. Dítě A ji zvládne za minut a zapisuje nízkou intenzitu zatížení. Dítě B jde do školy minut a zapisuje nízkou intenzitu zatížení. Při součtu obou cest je rozdíl minut. Obě děti mají společnou hodinu tělesné výchovy. Dítě A ji hodnotí jako minut nízké intenzity a minut střední intenzity. Dítě B ji hodnotí jako minut vysoké intenzity, minut střední intenzity a minut nízké intenzity. Dítě A přitom zvládlo všechny pohybové činnosti Radošovice bez problému. O přestávce budou hrát šlapáka. Dítě A zapíše minut nízké intenzity, dítě B zapíše minut střední intenzity. Odpoledne Pacov
jdou ven, dítě A hraje fotbal, vyznačí v dotazníku minut nízké intenzity, minut střední intenzity a minut vysoké intenzity. Dítě B si Radošovicemi cvičí dítě hraje na písku se svým mladším sourozencem a napíše minut nízké intenzity toto subjektivní hodnocení může být naprosto objektivní Březí mírně se zadýchal, ale necítí žádnou únavu. Odborník si prohlédne výsledky dotazníku, kde zjistí, že dítě A během dne mělo minut pohybové aktivity nízké intenzity, minut střední intenzity a minut vysoké intenzity. Dítě B má minut pohybových aktivit nízké intenzity, minut střední intenzity a minut vysoké intenzity. Při vyhodnocení zjistí, že obě děti jsou přibližně stejně pohybově aktivní, ale