strom, hraje si s míčem, nebo honí obruč. Potřebuje tedy pro pohyb podmínky prostor a různé pomůcky, které by je podněcovaly k co nejpestřejším činnostem. Dvořáková, Jako průměrnou potřebu pohybu při spontánních aktivitách u předškolního dítěte uvádí pediatr prof. Kučera hodin denně, s přibývajícím věkem se tato potřeba dále snižuje. Je nutné respektovat individuální zvláštnosti každého dítěte. Jsou děti s menší pohybovou potřebou, které preferují klidové činnosti, a děti s velmi vysokou pohybovou aktivitou. Pro každé dítě je nutné vytvořit podmínky, aby svoji potřebu mohlo naplnit. Děti hypermotorické mají zvýšenou nutkavost neustále se pohybovat, Praha 15 kterou je nutno chápat jako objektivní stav. Pokud je takové dítě v pohybu omezováno nebo jeho potřeba pohybu není dostatečně uspokojována, může se začít angažovat jinde v problematičtější rovině. Děti hypomotorické, s malou mírou potřeby se pohybovat, nevyhledávají Dolních Měcholup cvičením dětí spontánní pohybové hry. Začínají si uvědomovat svoje menší motorické dovednosti. Pohybu a pohybovým hrám se mnohdy vyhýbají. Pedagog by měl takové děti ve zvýšené míře citlivě motivovat, povzbuzovat a oceňovat. Děti normomotorické s běžnou potřebou pohybu jsou v populaci nejčetnější. Z pohybu a jeho hrových možností se těší, nachází v něm uspokojení a aktivně se na svém pohybovém rozvoji podílí. cvičením dětech Dolními Měcholupy Dítě se samo ve svých pohybových hrách nepřetěžuje. Tam, kde tělesná zátěž dosahuje maxima, dítě samo ztrácí zájem a činnosti Jahodnice
zanechává. Koťátková, Hra v předškolním období Předškolní období bývá označováno jako věk hry. Hra vzniká z vnitřní potřeby dítěte a významně působí na jeho život. Spouštěcím mechanismem pro hru je radost a emocionální uspokojení, kterou mu přináší. Dítě Zahradní Město se jejím prostřednictvím přirozeně učí, pomáhá si z různých druhů napětí, hra mu přináší uvolnění a odpočinek, uplatňuje při Skalka ní svoji energii, kterou zároveň i načerpává. Ve hře se dítě realizuje, uplatňuje svoji potřebu něco aktivně činit, hledat či poznávat, využívá při tom svých zkušeností a zájmů. Dítě si dokáže hrát velmi soustředěně, ve hře je plně angažováno. Hra cvičení pro děti Dolní Měcholupy významně souvisí se skutečností, ve které dítě žije a její repertoár se postupně rozvíjí. Koťátková, Děti v předškolním věku si hrají prakticky na cokoliv. Zdrojem poznatků a inspirace je nejčastěji svět dospělých nebo lidí z nejbližšího okruhu. Rodiče i pedagogové tedy mohou ve hře svých dětí objevit své vlastní projevy, postoje, zvyky a zlozvyky, své osobní ctnosti i nectnosti. Matějček, Znaky hry cvičení s dětmi Dolní Měcholupy spontánnost dítě se chová přirozeně, bezprostředně, improvizuje, do hry vkládá své podněty, samo si stanovuje cíle a záměry zaujetí hrou projevuje se hlubokým soustředěním na činnost, často se stává, že dítě nevnímá své okolí, vyslovuje nesouhlas a nespokojenost,